Az ontarioi Queen''s School of Business professzora érdekes kutatással vizsgálta a névváltoztatás hatásait. Wei Wang 82 olyan vállalatot vizsgált, amelyek 2006 óta a "China" szót illesztették nevükbe. Csak a múlt évben 18-an csatlakoztak ehhez a listához, 2010-ben pedig eddig négyen. A jelek szerint nem véletlenül.
A professzor a névváltás előtti és utáni húsz napban vizsgálta a cégek részvényeinek árfolyamát. Az eredmény szerint a Kína szóra fogadók átlag 31 százalékponttal teljesítették túl a teljes piacot.
A Kína szindróma a The Wall Street Journal szerint sokszor az úgy nevezett kagyló vállalatokkal történő fúzió során fordul elő. Ennek során egy a kereskedésben kevésbé érintett és esetleg gyengén muzsikáló cég magába szippant egy üzletileg értékesebb vállalatot, amely esetleg nem is szerepelt a tőzsdén, majd az új cég nevet vált.
Egyébként a "China" nevet viselő vállalatok összpiaci értéke mindössze 8 milliárd dollár és többnyire nem is jegyzik őket a legfontosabb tőzsdéken, ez azonban nem jelenti azt, hogy – a dotcom buborékhoz hasonlóan – ne gyűjtenének tekintélyes profitot egy egyszerű névváltással. A hatvanas években már előfordult egy hasonló jelenség, akkor a tőzsdei cégek a "-tronics" végződésekre tettek, igaz, mérsékelt sikerrel.