Kgfb: elmaradt a rekord
A már decemberben ismertté vált, előzetes adatoknak megfelelően a K&H Biztosító rögzítette a legtöbb – mintegy 360 ezer – új szerződést, majd az Allianz következik 275 ezer szerződéssel, az új belépő Astra (120 ezer új ügyfél) előtt. Jelentős piaci részesedést hasított még ki az új szerződések alapján a Posta Biztosító, a Generali és a Köbe is, egyenként hozzávetőlegesen százezer új szerződést kötöttek.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem életbiztosításokért felelős vezérigazgató-helyettese korábbi kommentárja szerint már a 2009-es kampányban is voltak arra utaló jelek, hogy a választásban már nemcsak az ár számít, hanem felértékelődik a szolgáltató megbízhatósága, pénzügyi stabilitása is. A tavalyi kampányban – tette hozzá – ez egyértelműen bebizonyosodott, hiszen a K&H megközelítőleg kétszer annyi új szerződést kötött, mint ahányszor a legjobb díjat ajánlotta.
A négy-ötszázezer évközi díjas jármű piacán ugyanakkor kissé más a helyzet. A Biztosítás.hu januári adatai alapján a kampányban legnépszerűbbnek számító biztosítótársaságok közül a második helyet elcsípő Allianz – a K&H-t megelőzve – az élre ugrott, míg a kampánykedvezményét januárra is megtartó Köbe feljött a harmadik helyre. Az évközi váltók átlagdíja ugyanakkor kismértékben emelkedett, és mintegy 23 ezer forint körül alakult.
A Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) adatai alapján a hazai biztosítók összesen nagyjából 90 milliárd forintnyi díjbevételt realizáltak kötelező gépjármű-felelősségbiztosításból 2010 első három negyedévében. A díjbevétel alapján az Allianz – több mint 35 százalékos részesedéssel – magasan piacvezető, a K&H Biztosító részesedése az első kilenchavi adatok alapján 6,9 százalékot tett ki.


