Ennek a navigátornak az adatait maguk a biztosítók is hitelesnek ismerik el, ami azért is fontos, mert az internetes alkuszok programjai sokszor tévednek. A Mabisz öt vezető online alkuszcég kalkulátorával végzett próbaszámításokat és azt tapasztalta, hogy mindössze négy biztosító esetében egyeztek meg a tarifák mind az öt kalkulátornál. Volt olyan biztosító – az Union –, amelynél a megadott paraméterekre mind az öt kalkulátor más és más díjat számolt ki. A CIG Pannóniánál pedig akadt olyan program, amely 15 ezer forintos és olyan is, amely 218 700 forintos díjat számolt ki ugyanazokra az adatokra.
„A 2011-es kampány, ha lehet, még a korábbinál még erősebb versenyt és emellett további díjmérséklődést hozott” – összegzi a 2011-es kgfb-kampány eddigi tapasztalatait Szombat Tamás, a Magyar Biztosítók Szövetsége Gépjármű-biztosítási Tagozatának elnöke. Bár arról, hogy valójában mekkora a díjak csökkenése és mekkora lesz „az átlagos” díjmérséklődés, felelősséggel még nem lehet nyilatkozni – teszi hozzá.
Az már látszik, hogy technológiai irányváltás következett be a kgfb-piacon. A biztosítók többsége komoly díjkedvezményt ad, ha az ügyfél elektronikus kapcsolattartásra áll át.
Elindult az idei kgfb kampány, az elemzők szerint a biztosítót váltók száma elérheti vagy meghaladhatja az eddig rekordnak számító 1,5 milliót. Hogy az idei kgfb-kampányban hogyan alakulnak a díjak, arról megoszlik a szakemberek véleménye. A biztosítási alkuszok szerint a baleseti adó fokozhatja az árversenyt, hiszen minden egyes megspórolt forint valójában 1,3 forintnyi megtakarítást jelent majd a váltó autósnak.
Tavaly már rekordalacsony szintre kerültek a kgfb-díjak, a kampány idején az átlagos tarifa 17 ezer forint környékére süllyedt, de több alkuszcég is arra számít, hogy – legalábbis egyes szegmensekben – további 5-7 százalékos mérséklődés lesz a díjakban. Egy-két éven belül viszont a piaci szereplők már az árak emelkedését prognosztizálják, a jelenlegi szintek mellett ugyanis a legtöbb biztosító már képtelen elérni a tulajdonosok által elvárt profitot a kötelezőn.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.