A Magyar Aktuárius Társaság által szervezett, a PSZÁF, az NGM, a MABISZ és a Deloitte Zrt. biztosítási szakértőinek részvételével rendezett konferencia tapasztalatai szerint a szakma nagy várakozással tekint a végleges szabályozás elé.
A biztosítótársaságoknak az uniszex díjak nagy körültekintéssel való kialakítása mellett, nem csak felül kell vizsgálniuk jelenlegi termékportfóliójukat, de várhatóan át kell alakítaniuk informatikai rendszereiket is. A mindkét nem számára egységesen alkalmazandó díjak azonban egyúttal lehetőséget is teremtenek a biztosítók számára, hogy új típusú ajánlatokat dolgozzanak ki olyan ügyfeleik részére, akiknek a biztosítási költségei 2012 után növekedni fognak – mondta Hauer Judit, a Deloitte Magyarország Pénzintézeti szektorra szakosodott csapatának aktuárius szenior menedzsere.
A stratégiához kapcsolódóan a különböző nemekre kidolgozott biztosítási konstrukciók, illetve kiegészítő biztosítások fontos szerepet kapnak. A biztosítók olyan, nemek szerinti biztosítási termékeket kínálhatnak, amelyek kizárólag, vagy elsősorban férfiakat vagy nőket érintenek. A direktíva szerint megengedett olyan termékek kínálása, amelyek elsősorban inkább férfiakat, vagy inkább nőket érintenek, és megengedett az ehhez kapcsolódó marketing tevékenység, célzott hirdetések alkalmazása is, amennyiben a termékek mindkét nem számára elérhetőek maradnak.
Az uniszex díjak hatása a magyar piacra
A Deloitte szakértője kiemelte: Magyarországon sem várható, hogy az új díj egyszerűen a férfiak és nők jelenlegi díjainak átlaga legyen, hanem valószínűleg a két díj közül a magasabbhoz lesz majd közel. A nők számára megszabott díjak a kockázati életbiztosítások terén – melyet az ügyfelek sokszor jelzáloghitelek mellé kötnek – várhatóan jelentősen nőnek, a férfiak esetében pedig némileg csökkenni fognak majd. A díjak növekedésének mértéke biztosítónként és az ügyfél korától függően is eltérő lesz. A 40 és 80 éves kor közötti nők díjai akár 80 százalékkal is növekedhetnek az átállással.