Azonban - írja a közlemény - önmagában a tőkevédelem nem elegendő ahhoz, hogy a befektetők egy-egy termék felé forduljanak, hiszen a befektetéstől elvárt magas hozam szintén kiemelkedő fontosságú, főképp befektetési alap vásárlásakor.A piaci tapasztalat szerint egyre nagyobb az érdeklődés az olyan befektetési lehetőségek iránt, amelyek a válság ellenére növekedni tudtak. Ilyenek a luxusmárkákat képviselő vállalatok, melyek a bizonytalan makrogazdasági környezetben, a válság idején is fenn tudták tartani jövedelmezőségüket.
Például a Louis Vuitton márkát is gyártó vállalat francia tőzsdén forgó részvényeit vásárlók 36 százalékos nyereséget tehettek zsebre az elmúlt két évben, miközben a tőzsdeindex ebben az időszakban közel 2 százalékot csökkent. "Tapasztalataink szerint a lakosság alacsony kockázatvállalási hajlandósága miatt még mindig a pénzpiaci/likviditási típusú alapok a legkedveltebbek, ám a tőkevédett alapok is dinamikusan törnek előre. Ezen alapok esetében azonban csak tiszta, világos és könnyen érthető összetételű termékekre van jelentős igény a piacon" - mondta el Komm Tibor, a CIB Befektetési Alapkezelő vezérigazgatója.
A CIB Befektetési Alapkezelő a biztonságos, ám magas hozampotenciálú befektetésekre építő stratégiája mentén 2012 augusztusában három új, tőkevédett alapot bocsát ki, amelyből egy kifejezetten a luxusmárkákat gyártó vállalatok részvényeibe fektet.