Hitelkártyás vásárlásokkal is lehet jótékonykodni
A hitelintézet sajtótájékoztatóján Nagy Gyula, a bank vezérigazgató-helyettese elmondta: az ügyfeleik mintegy 30-40 százaléka ajánlja fel személyi jövedelemadójának 1 százalékát jótékony célra, és 15 százalékuk szokott egyedileg adományozni.
A jótékonykodók 28 százaléka valamilyen személyes kötődés alapján támogat civileket, sokan viszont a reklámok vagy ismerősök ajánlása alapján nyúlnak a zsebükbe. Az adakozókat gyakran elbizonytalanítja a félelem, nem tudják, a szervezet, amelynek adakoztak, valóban megbízható-e, és valóban a kommunikált célra költi a pénzt, nem pedig a saját működésének finanszírozására fordítja. A másik probléma, ami sokakat visszatart a jótékonykodástól, az adakozás bonyolultsága.
Az MKB egy új hitelkártyatermékkel szeretné feloldani mindkét problémát. A programban egyelőre 20 civil szervezet vesz részt, amelyeket a bank jól ismer, és megbízhatónak tart. 
Az ügyfelek a szervezetek számára pedig nagyon könnyen adakozhatnak, hiszen a bank új hitelkártyáját használva a forgalom 1 százalékának megfelelő összeget átutaló a bank a kiválasztott szervezet számára. Nagy Gyula lapunknak elmondta: a marketingköltségek és a bankközi jutalék (intechange fee) rovására tudják kigazdálkodni ezt a pénzt. A hitelintézetnek jelenleg 13 ezer hitelkártyás ügyfele van, az MKB-t első bankként használó kliensek száma 200 ezer.


