BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mit várnak el a cégek a bankoktól?

A nagyvállalatok számára a gyors ügyintézés és a rugalmas kiszolgálás a legfontosabb elvárás egy új bank kiválasztásakor. Általában saját maguk illetve az anyavállalat útmutatásai alapján döntik el, melyik pénzintézettel működnek együtt – derül ki a K&H nagyvállalati monitor kutatás adataiból

Az 550 hazai nagyvállalat megkérdezésével történt K$amp;H nagyvállalati monitor kutatás legfrissebb eredményei szerint az új bank kiválasztásánál továbbra is a gyors ügyintézés a legfontosabb, ezt várják el legtöbben – a megkérdezettek 60 százaléka – leendő pénzintézetüktől.

Ezt követi a rugalmas banki kiszolgálás fontossága, amit a megkérdezett nagyvállalatok 48 százalékának meghatározó szempont. Csupán a harmadik leggyakrabban említett szempont a minél kedvezőbb árak és pénzügyi kondíciók nyújtása, ugyanakkor ez a szempont az előző évi kutatási adatokhoz képest valamelyest emelkedett, 35-ről 43 százalékra. Ez a változás főként a nagyvállalatok működési költségeinek további tervezett csökkentésével, de a sokszor megnövekedett adóterhek miatt legalább szinten tartásával indokolható – mondta el Huszár Róbert, a K&H Vállalati és intézményi banki szolgáltatások üzletág vezetője.

„A nagyvállalati szektorra egyforma arányban jellemző, hogy a már meglévő bank szolgáltatásait használják tovább, saját maguk keresnek bankot, illetve, hogy az anyavállalat útmutatása alapján döntik el, melyik pénzintézettel működnek együtt. Ennél jóval kisebb arányban (12 százalék) fordul csak elő, hogy a banktól kapott ajánlat alapján dönt a cég. Az export-import tevékenységet nem folytató cégeknél ennél jóval erősebb az elkötelezettség a már meglévő bank iránt, mivel többségük (58 százalékuk) a már meglévő pénzintézetnél marad” – részletezte az eredményeket Huszár Róbert.

A K&H korábbi felmérése szerint a kétmilliárd forint éves árbevételt meghaladó hazai cégek körében főként az alap banki szolgáltatások keresettek. Folyószámlája minden cégnek van, és majdnem ilyen gyakori a devizaszámla is, amelyet a nagyvállalatok 85 százaléka használ. Bankkártya elfogadási szolgáltatást, amely a harmadik leggyakrabban igénybe vett banki szolgáltatás, a megkérdezett cégek 69 százaléka használ. Üzleti bankkártyával a nagyvállalatok mintegy 55 százalék-a rendelkezik, és ugyanilyen arányban alkalmazzák az internetbankot is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.