A hazai piacon leginkább egy oldalazást tapasztalhattunk, amivel sikerült felülteljesíteni a főbb fejlett piacokat. A Richter árfolyama folyamatosan csúszik le a 200 napos mozgóátlaghoz, ami eddig sikeresen tartotta meg az árfolyamot a további eséstől, viszont a napi elmozdulások mértéke minimális volt. Az OTP a hét erejét mutatott némi erőt, azonban a hét végére ez is kifulladt. A Molnak valamelyest sikerült függetlenítenie magát a piaci mozgásoktól és a BUX indexhez hasonlóan oldalazó mozgást mutatott.
A részvénypiaci gyenge teljesítmény mögött nem állt egyetlen kiemelt hír, inkább sok apró részlet együttesének tudható be: akár azt is mondhatnánk, hogy a csillagok szerencsétlen együttállása okozta a korrekciót. Persze jöttek ki rossz hírek, például az újabb orosz erőfitogtatás vagy a vártnál lényegesen gyengébb kínai külkereskedelmi adat. Utóbbira inkább még emelkedni is tudtak a tőzsdék, annak ellenére is, hogy a kínai miniszterelnök a spekulációk eloszlatása céljából egyértelműen közölte, hogy nem kívánnak gazdasági lazító intézkedéseket hozni az adat miatt. Ezek külön-külön olyan hírek, amelyek nem indokolják a részvénypiacok múlt héten látott esését.
Ugyanakkor nem csak negatív hírek érkeztek, volt néhány pozitív is, melyek nem, vagy csak átmenetileg hatottak a piacokra. Ilyen volt például a Federal Reserve kamatdöntési jegyzőkönyv megjelenése, vagy a Fitch péntek reggeli bejelentése, hogy pozitívra javította a portugál államkötvények kilátásait, fenntartva a korábbi „BB+” hitelminősítést. Sőt még az sem váltott ki érdemi pozitív reakciót, hogy Görögország 5 éves államkötvényekkel ismét sikeresen jelent meg a kötvénypiacon.
A részvénypiacok gyenge teljesítménye kedvezett a menedékeszközöknek, így ismét magára talált az arany. A sárga nemesfém 1300 dollárról 1320 dollár közelébe kapaszkodott fel az elmúlt napok során.
Enyhén növekvő utas szám a Lufthansánál
Az első negyedévben 21,7 millió utast szállított a Lufthansa, ami fél százalékkal magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában, miközben a járatok száma 1,2 százalékkal csökkent. A repült kilométerek száma azonban növekedett, míg a bevételt termelő kilométerek száma csökkent így a kihasználtság 75,6 százalékra mérséklődött. Márciusban az utaslétszám 0,4 százalékkal emelkedett, de a bevételt termelő kilométerek száma 3,5 százalékkal csökkent, így a repülőgépek kihasználtsága 2,8 százalékponttal 75,9 százalékra esett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.