Kétszázmillió dollárért vásárolta be magát az American Airlines a legnagyobb kínai állami légitársaságba, a China Southern Airlinesba. A két ország közötti turistaforgalom erőteljes növekedésével magyarázták befektetésüket az amerikaiak, akik 2,76 százalékos részvénypakett tulajdonosának mondhatják magukat, amennyiben a versenyhatóságok rábólintanak az ügyletre. A két cég szorosabbra fűzi együttműködését: közös járatindításban és repülőtér-használatban, valamint az utasforgalom összehangolásában is megegyeztek. Szakértők szerint a kínai piac elképesztő ütemben bővül, két évtizeden belül lefőzi Amerikát is. A kínai légi forgalom 2015-ben 10,7 százalékkal bővült, miközben az USA csak 1,7 százalékos pluszt tudott elérni – írja az AP. Nem véletlen, hogy egyre több külföldi légitársaság keresi a kínaiak kegyét, de ők is profitálnak az együttműködésből, főként az üzemeltetés és a profi szervezés terén. Két éve a Delta Airlines 450 millió dollárt fizetett a China Eastern Airlines 3,55 százalékáért, míg a harmadik legnagyobb amerikai társaság, a United Airlines az Air Chinával kötött együttműködési szerződést. Utóbbiban már van külföldi tőke, a részvények 18 százaléka a hongkongi Cathay Pacifichez tartozik. Az American részvényeseit nem hozta lázba a hír, a cég árfolyama 1 százalék alatt erősödött nyitás előtti kereskedésben.