BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több osztalékot fizet a VIG

Javuló eredményeket tett közzé tegnap a Magyarországon három biztosító (Union, Vienna Life és Erste) révén is jelen lévő Vienna Insu­rance Group (VIG). Az előzetes adatok szerint a régiós szinten piacvezetőnek számító biztosító díjbevétele 9,1 milliárd euróra nőtt, kismértékben meghaladta a 2015-öset. A díjbevételek minden fontos szegmensben nőttek, kivéve az egyszeri díjas életbiztosításoknál. Ennek hátterében az alacsony kamatkörnyezet áll. Ha ezeket a termékeket nem néznénk, 4,4 százalékkal gyarapodott volna a díjbevétel.

A kelet-közép-európai régióban a díjbevétel 7,9 százalékkal emelkedett, néhány ország különösen jól teljesített. Szerbiában például 18,5, Horvátországban 9,4, Törökországban és Grúziában 14,5, Magyarországon pedig 9,8 százalékos volt a bővülés. A legszebb eredményt Romániában érték el, ott 24,4 százalékkal emelkedett a díjbevétel.

A VIG azt tervezte, megduplázza 2016-ban az egy évvel korábbi profitját, ami sikerült is. Előzetesen 400 millió eurós adózás előtti eredményt ígért a cég a részvényeseknek, végül azonban 406,7 millió lett a nyereség. A kombinált hányad, vagyis a kárkifizetések és költségek aránya a díjbevételhez viszonyítva is csökkent az utolsó negyedévben, 97,3 százalékon állt az év végén. (Ez a mutató akkor számít jónak, ha 100 százalék alatt marad.) A költségek aránya 30,4 százalékosra csökkent, a kárhányad viszont valamelyest emelkedett, 66,9 százalék volt.

Az eredmények tükrében a menedzsment úgy döntött, hogy a tavalyi 0,6 euró után az idén részvényenként 0,8 eurós osztalékot fizet ki a tavalyi nyereség terhére. A VIG 2005 óta meglévő osztalékpolitikája alapján a csoport profitjának legalább 30 százalékát visszaadják a részvényeseknek. A biztosító középtávú tervei között van, hogy legalább 10 százalékos részesedést érjen el bizonyos piacokon, például Szerbiában, Horvátországban, Magyarországon és Lengyelországban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.