A boltokban is okít a jegybank
A jegybank együttműködési megállapodást kötött az ALDI Magyarország Bt.-vel, a CBA és a Príma áruházlánccal, a MediaMarkt áruházlánccal, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel és a Tesco-Global Áruzházak Zrt.-vel a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében. Az áruházláncok és a jegybank egész évben, illetve az egy-egy kiemelt időszakhoz kapcsolódó kampányban pénzügyi tájékoztatókat tesznek elérhetővé közel 800 kiskereskedelmi egységben, ezenkívül táblákkal és plakátokkal hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára. Folyamatosan emelkedik ugyanis a fogyasztási hitelek volumene, 2016 decemberében több mint 50 milliárd forintnyit helyeztek ki, ezzel szemben a 2015 első 11 hónapjában kihelyezett áruvásárlási hitelek összege nem érte el a 20 milliárdot. „Megdöbbentően alacsony a lakosság pénzügyi tudatossága, ezért is fontos, hogy már a boltokban felhívjuk a figyelmet a fogyasztói hitelekkel való helyes eljárásra” – mondta Szeniczey Gergely, az MNB ügyvezető igazgatója.


