Erős számokat produkált a Masterplast
A bevételi és az eredménysoron erős számokat közölt a Masterplast. A csoport EBITDA-eredménye ugyanakkor a vállalat kereskedelmi árrésének szűkülése, valamint a magasabb szállítási költségek miatt visszaesett, továbbá a szabadkai üvegszövetgyár kapacitásának fokozatos növelésével 200 fővel 863-ra nőtt az alkalmazotti létszám, s ezzel együtt a bérköltség.
Az első negyedév forgalma az egy évvel korábbiakhoz képest 17 százalékkal, 18,03 millió euróra emelkedett. A csoport Ukrajna kivételével minden piacán javított. Kiemelkedően jól sikerült az első három hónap Magyarországon, ahol 40 százalékos volt a bővülés, az innen származó árbevétel így elérte a 6,5 millió eurót.
Az árbevételen belül továbbra is az épület- és lakásfelújításokhoz kapcsolódó homlokzati hőszigetelő rendszerek és elemeik adják a legnagyobb hányadot (41 százalék), de meghatározó szerepet játszott a forgalom javulásában az EPS (expandált polisztirol – hőszigetelő lap) értékesítésének felfutása is. A csoport EBITDA-eredménye 611 ezer euró lett az első negyedévben, ami közel 120 ezer eurós visszaesést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A pénzügyi eredmény ugyanakkor javult éves összevetésben.


