Ár- és céláremelés az Amazonnál
Javában zajlik a piacokon a vállalati gyorsjelentési szezon. Közzétette negyedéves számait az Amazon is, amely a világ legnagyobb internetes kereskedelmi cégének tekinthető. A Jeff Bezos vezette óriásvállalat eredménye felülmúlta az elemzői várakozásokat, a társaság árbevétele 43 százalékkal, 51 milliárd dollárra emelkedett az első negyedévben, míg az egy részvényre eső eredmény (EPS) a várt 1,24 dollár helyett 1,49 dollár lett.
Az igazán nagy profitot továbbra sem az e-kereskedelem hozza, hanem elsősorban a felhőalapú szolgáltatás. E szegmens árbevétele 50 százalékkal, 5,44 milliárd dollárra emelkedett év per év alapon. A jövővel kapcsolatos fontos lépésnek számít, hogy az Amazon áremelést jelentett be az előfizetős videóletöltési és házhozszállítási szolgáltatására, a Prime-ra. Az Egyesült Államokban 99 dollárról 119 dollárra emelik az éves előfizetési díjat. (Legutóbb négy éve emeltek, 79-ről 99 dollárra.) A jelentésből pedig az látszik, hogy az online hirdetési szegmensben is egyre sikeresebb a cég: az egyéb bevételek 132 százalékkal emelkedtek év per év alapon. A tartalomszolgáltatás irányába is fontos lépést tettek, megállapodtak a csütörtök esti amerikaifutball-meccsek közvetítéséről. A Whole Foods-akvizíció szinergiahatásait pedig azzal igyekszik kihasználni a vállalat, hogy ezekből az élelmiszerüzletekből is elindítja házhozszállítási szolgáltatását. A menedzsment rendkívül optimista, a következő három hónapra továbbra is az elemzői várakozásokat felülmúló eredményt jósol.
A befektetők pozitívan fogadták a negyedéves jelentést, az Amazon részvényei 7 százalékot drágultak. Az elemzők is optimisták: noha az árfolyam idén már közel 35 százalékot emelkedett, a pozitív eredmény hatására megemelték a részvényre vonatkozó ajánlásaikat és céláraikat. Több mint 90 százalékuk ajánlja vételre a részvényt, a célárak mediánja 1800 dollár, ez mintegy 18 százalékos felértékelődési potenciált jelent.


