BUX 43,202.87
-1.05%
BUMIX 3,797.23
-0.30%
CETOP20 1,884.01
0.00%
OTP 9,148
-2.24%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+8.04%
-0.57%
0.00%
ZWACK 17,300
-1.14%
0.00%
ANY 1,550
-0.96%
RABA 1,130
+0.89%
+0.48%
-0.78%
0.00%
-3.29%
OPUS 150.8
-0.79%
0.00%
+0.13%
0.00%
-0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-2.25%
MOL 2,882
-0.14%
-0.52%
ALTEO 2,950
0.00%
0.00%
-0.55%
0.00%
+1.79%
+1.84%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
-3.80%
+1.27%
+0.74%
0.00%
-0.76%
+1.82%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Sokaknak még megkerülhetetlen a bankfiók

A banki mobilalkalmazások egyelőre kiegészítő szerepet játszanak az eddig megszokott csatornák mellett, ugyanakkor jelentős lehetőség rejlik bennük, ha csak a potenciális felhasználók számát tekintjük – derül ki a Budapest Bank legfrissebb, reprezentatív felméréséből.

Az aktív korú magyarországi népesség háromnegyede potenciális mobilbank használó: ennyien rendelkeznek okostelefonnal és bankkapcsolattal egyaránt. Az érintettek 40 százaléka már használ is valamilyen banki mobilapplikációt – mutat rá a Budapest Bank mobilalkalmazások elterjedtségéről készített kutatása.

A felmérés szerint a mobilbanki alkalmazások használatát elsősorban nem az életkor határozza meg, hanem a végzettség, az anyagi helyzet, és a lakóhely: a mobilbankolók között a teljes mintához képest szignifikánsan nagyobb arányban találhatók legalább középfokú végzettségűek, a 170 ezer forintnál magasabb jövedelemmel rendelkezők, valamint a Budapesten és Közép-Magyarországon élők.

A leggyakrabban alkalmazott mobilbanki funkció a számlaegyenleg-lekérdezés, de a felhasználók fele szokott utalást is teljesíteni a mobilalkalmazásából.

Fotó: Kallus György

A mobilfizetési megoldások még mindig újnak számítanak a piacon, az ilyen technológiai innovációk felhasználói tábora pedig jellemzően nem robbanásszerűen, sokkal inkább lassan, de kiegyensúlyozottan növekedik – ezt tükrözi a felmérés eredménye is.

A felmérés kitért arra is, hogy mely csatornákat használják a banki ügyfelek az egyszerűbb banki műveletek intézésére. Az eredmények szerint a legtöbben az internetbankban tájékozódnak számlaegyenlegükről, és innen intézik átutalásaikat is.

Vannak azonban olyan alapműveletek, amelyekhez még sokan igénylik a személyes segítséget, így például

bankkártya-aktiváláshoz vagy letiltáshoz, limit-beállításhoz a banki ügyfelek közel fele inkább bemegy a bankfiókba, de az állandó átutalások beállításához is egyharmaduk veszi igénybe banki ügyintéző segítségét.

A banki mobilalkalmazások ma még kiegészítő szerepet játszanak, most kezdenek igazán elterjedni az ügyfelek körében, akik egyelőre ismerkednek az alkalmazás nyújtotta lehetőségekkel. Ezt mutatja, hogy ma a banki ügyfelek ötöde szokta ezen keresztül lekérdezni számlaegyenlegét, és közel ugyanennyien szoktak utalásokat végezni.

Fotó: Budapest Bank

„A bankszektorban egyre fontosabb szerep jut a digitalizációnak, a stratégiák fontos részét képezi, azonban továbbra is vannak olyan ügyek, amelyeket az ügyfelek szívesebben intéznek személyesen egy bankfiókban. Éppen ezért hisszük, hogy egy bank csak az online és a személyes szolgáltatások szoros szimbiózisával lehet igazán sikeres. A jövőben a bankfiókokban a tanácsadói fókusz fog erősödni, míg az online tér egyre inkább a gyors, rutin tranzakciók terepe lesz” – mondta Juhász Róbert, a Budapest Bank digitális vezetője.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek