A legtöbb európai osztalékrészvény májusban fizeti ki a tavalyi eredmények utáni osztalékot a részvényeseknek. Ahhoz, hogy valaki kapjon osztalékot, legkésőbb a tőzsdei fordulónapon (cum-dividend date, azaz az utolsó kereskedési nap, amelyen még az előző évi osztalékra való jogosultsággal történik az adásvétel) kell megvennie az adott részvényt. A klasszikus osztalékpapírok, mint az RWE vagy a Deutsche Telekom, 3-5 százalék körüli hozamot fizetnek. „Az állampapírpiacon látott romló hozamok a kevésbé kockázatvállaló befektetők figyelmét is az osztalékpapírok felé irányították. Idén például már mindegyik DAX-komponens fizet osztalékot, tavaly az akkor még DAX-tag Commerzbanknál ez elmaradt” – mondta a Világgazdaságnak Nagy András, az Erste elemzője.
„Egész Európát nézve a nagy osztalékpapírok közül a CIB Bank tulajdonosa, az olasz Intesa Sanpaolo nyújtja a legmagasabb, 8,2 százalékos osztalékhozamot. Őket a francia Société Générale és a szintén francia BNP Paribas követi a sorban. Az elmúlt fél évben a banki részvények eladói nyomás alatt voltak, az árfolyamuk esett, így az osztalék, melyet nyár elején fizethetnek ki, arányaiban tovább nőtt” – közölte Nagy Bertalan, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatója. Szerinte az osztalékrészvényekre azért is érdemes figyelni, mert éves szinten stabilan magasabb hozamot tudnak hozni a befektetőknek, mint akár egy vállalati kötvény. „Hagyományosan magas osztalékot fizető papírok a telekommunikációs cégek részvényei is, így az osztalékpapírokat előnyben részesítő befektetőknek érdemes az Orange Telecom, a Telefonica vagy akár a Deutsche Telecom részvényeit is követni.” A hazai piacon jellemzően a Magyar Telekom és az ANY részvényeire szoktak a befektetők osztalékpapírként gondolni, és ezek idén is 5 százalék feletti hozamot ígérnek a befektetőknek – tette hozzá a szakember.
A harminc legnagyobb német cég közül a Daimlernél lehet elérni a legmagasabb, 6,2 százalékos osztalékhozamot, de a BMW is 4,6, a Volkswagen pedig 3,2 százalékot fizet. „Az autóipar számos problémával küzd, ezért 2018 gyengébbre sikerült a szektorban, mint 2017. Érződnek még a dízelbotrány hatásai, és az elektromos autók fejlesztése is sokba kerül. Másrészt tetőzött az autópiac, és csökkennek az autóeladások, ami együtt jár a gazdasági lassulással. A magas
autóipari osztalékhozamok ellenére ezek a papírok egyáltalán nem sorolhatók az osztalékpapírok közé, mert jóval inkább a ciklusoknak megfelelően mozognak”– tette hozzá Nagy András.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.