BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erős negyedév a Deltától

A balesetei miatt a forgalomból márciusban kivont Boeing 737 MAX gépcsalád visszatérését most épp a jövő év elejére várják, addig tehát biztosan elhúzódik a Delta Air Lines pünkösdi királysága, amit annak köszönhet, hogy fő riválisaival, az American Airlinesszal és a Southwest Airlinesszal szemben nem vásárolt be az ominózus géptípusból. Az utóbbiaknál a MAX-ok miatt naponta több mint száz járat esik ki, az utazók pedig oda pártolnak, ahol nincsenek ilyen problémák. Igaz, a Deltánál is okoz feszültséget a túlmunka, az ezzel járó, egy ülésre vetített pluszkiadások 2,5 százalékkal emelték a cég harmadik negyedéves – üzemanyagok nélkül számított – költségeit. Amíg a MAX-okra kiképzett személyzet az Americannél és a Southwestnél otthon, az alapbérét kapva malmozik, addig a kollégáik a Deltánál a negyedév során 40,5 ezer alkalommal teljesítettek dupla bérrel járó túlórás küldetést, ez az egy évvel korábbi kétszerese. Sőt, a Delta a folyó negyedévben még 4,5 százalékkal növeli a kapacitását. A legnagyobb, 34 darabos MAX-flottával rendelkező Southwest pilóta-szakszervezete 100 millió dolláros pert indított a Boeing ellen, követelve, hogy térítse meg a kieső béreket, míg a 24 géppel rendelkező Americannél egyelőre a peren kívüli megegyezésben bíznak – írja a Reuters.

A harmadik negyedévben a Delta 13 százalékkal, 1,5 milliárd dollárra növelte a profitját, miközben a bevétele 6,5 százalékkal 12,6 milliárd dollárra gyarapodott. Mindkét adat veri az elemzői várakozásokat, de nem annyival, hogy a piac fanyalgását ellensúlyozni tudja: a gyorsjelentés 3,5 százalékos esést váltott ki az árfolyamban. A piac a költségek megszaladásától tart.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.