Pénz- és tőkepiac

Nyereséget termelnek a cseresznyék

A Cherrisk online biztosítási platform és a hozzá tartozó mobilalkalmazás növekvő közössége a jövő digitális fejlesztéseinek tesztkörnyezete lehet. Amellett, hogy új generációs megoldásokat kínálnak a fogyasztóknak, az online biztosításértékesítés az idén már nagyban hozzájárulhat az Uniqa hazai nyereségéhez. Ráadásul tavasszal a magyarnál sokkal nagyobb új piacra lép a Cherrisk.

A Cherrisk több, mint biztosításértékesítési csatorna, noha az üzleti sikereket ma még ezen a soron lehet a legjobban mérni – vallja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója, a Cherrisk ügyvezetője. A szakember tájékoztatása szerint a másfél éve külön brandként működő online csatornán már több mint 32 ezer biztosítási szerződést értékesítettek, s eddig 891 kárrendezés történt. Azon túl, hogy az üzletág 2020-ban már milliárdos forgalmat és több tízmilliós nyereséget hozhat az Uniqának, Kurtisz Krisztián azt is fontosnak tartja, hogy a Cherrisk nagyban hozzájárul az új vállalati kultúra alakításához. „Ma még furcsa lehet, de az, hogy az üzletkötőink egyre nagyobb számban tanácsolják az ügyfeleiknek, hogy az egyszerű tömegbiztosításokat kössék meg a Cherrisken, mindenkinek előnyére válik” – véli az ügyvezető.

Szerinte az ügyfélben annak köszönhetően erősödik a bizalom, hogy jutalékmentessége miatt az üzletkötő az olcsóbb módozatot ajánlja ahelyett, hogy a saját érdekét nézné. Az üzletkötő válláról ugyanakkor leveszi a tucatbiztosítások adminisztrációs terheit a megoldás, s így komolyabb, érdemi tanácsadói tudást igénylő (és magasabb bevétellel kecsegtető) ajánlatokon dolgozhat. Ez a biztosító számára is előnyös, hiszen a kockázatokat pontosabban lefedő biztosítások révén jóval kevesebb lehet a panasz, s gördülékenyebb lehet a kártérítés, ami közvetlenül és a javuló reputáció révén is visszahat a biztosító eredményességére. Az első másfél év a Cherrisk megalkotóinak is hozott meglepetéseket. Előzetesen maga Kurtisz Krisztián sem tartotta érdemesnek, hogy külön Cherrisk-alkalmazást fejlesszenek, ám az élet rácáfolt: a CherryGO applikációt már több mint 80 ezren töltötték le, és naponta 15 ezren meg is nyitják a mobiljukon az alkalmazást. A törlési arány 2 százalék alatti, ami példátlan ebben a szegmensben – mondja Kurtisz Krisztián.

Az applikáció új lehetőséget teremtett: az alkalmazás használóit például lehet jutalmazni, ha – egyébként a biztosítói kockázatokat csökkentő – egészséges életmódot folytatnak: tavaly az alkalmazást használók 230 millió percet gyalogoltak és 3,1 millió percet kerékpároztak. Ugyancsak képes a rendszer így érzékelni és értékelni, ha az applikáció használója vezetés közben nem veszi kézbe a mobiltelefonját – 46 millió percet jegyzett fel az alkalmazás tavaly, amikor a gépjárműben ülő, CherryGO alkalmazással rendelkező ügyfél nem használta a mobilját. Érdekesség, hogy a bécsi önkormányzat január végén mutatta be azt a mobilalkalmazást, amellyel az autójuk helyett a gyaloglást, a kerékpárt vagy a tömegközlekedést választó lakosok ingyenes színházjegyhez vagy múzeumi belépőhöz juthatnak.

A Cherrisknél a fenti és még sok más tevékenység jutalmaként az ügyfelek összesen 70 millió cseresznyét gyűjtöttek tavaly, amelyeket biztosításkötéskor kedvezményre cserélhettek, vagy épp partnercégek kuponjaira válthattak be. A harmadik és egyben egyik legkiemeltebb felhasználási mód az adományozás: a Cherrisk-közösség által támogatandónak ítélt civil kezdeményezések, jótékonysági akciók számára is felajánlhatók a forintosítható értékű jutalmak – 2019-ben összesen 16 millió cseresznyét ajánlottak fel támogatásra a felhasználók.

A további fejlődés egyik iránya épp ez lehet: Kurtisz Krisztián szerint, mivel a Cherrisk-ökoszisztémában már több mint 100 ezer felhasználó elérhető, idővel akár a termékeket és szolgáltatásokat kínáló kereskedelmi partnereknek is megéri majd csatlakozni, és kedvezményeket kínálni a cseresznyegyűjtőknek. A Cherrisk ugyanakkor távolabbra tekint: a platform arra is lehetőséget biztosíthat, hogy új digitális fejlesztések mutatkozhassanak be, majd az élet (azaz a Cherrisk-ügyfelek) eldöntik, van-e létjogosultsága az adott fejlesztésnek. Ezzel a Cherrisk az Uniqa inkubációs programjának is felfogható.

Ráadásul – miután a Cherrisk fejlesztési és marketingköltségeinek döntő részét az osztrák anyavállalat, az Uniqa International állja – a program túlmutat a magyar biztosítási piacon. Kurtisz Krisztián szerint Bécsben elégedettek lehetnek az eddig elért eredményekkel, amit bizonyít, hogy tavasszal a Cherrisk új, nyugat-európai piacra lép. Mindehhez ugyanakkor nem szükséges különösebb újabb a biztosításközvetítést Budapestről, a hazai ügyfelek számára már megszokott felület segítségével végzik, csak néhány új, nyelveket beszélő call-centerest kell felvenni. A termékek is a magyar Uniqa határon átnyúló szolgáltatásként kínált termékei lesznek – persze, a fogadó piac árazásával. A kinti ügyfelek kárrendezésére az Uniqa helyi kárrendező céggel szerződik majd. Ha a terv beválik, a magyar Uniqa számaiban már az első évben érdemben meglátszódhat a Cherrisk új piacának értékesítése – érzékelteti a lehetőségeket a vezérigazgató.

Akvirál az anyacég

Az Uniqa közel 1 milliárd euróért megvásárolja az AXA lengyel, cseh és szlovákiai leányvállalatait, amivel a közép-európai biztosítási csoport 5 millió új ügyféllel és 8 millió eurónyi díjbevétellel gazdagodik. Az AXA csoport nemcsak biztosítóit, hanem befektetési cégeit és nyugdíjpénztárait is értékesítette az osztrák biztosítónak, amelyek jól kiegészítik az Uniqa portfólióját. Az akvizícióval a 15 országban működő társaság az ötödik legnagyobb biztosítótársasággá válik a következő években a leggyorsabb növekedéssel kecsegtető kelet-közép-európai régióban – mondta Andreas Brandstetter, az Uniqa vezérigazgatója.

Másfél év alatt

több mint

32

ezer biztosítást értékesítettek

Ezek is érdekelhetik