A Cherrisk több, mint biztosításértékesítési csatorna, noha az üzleti sikereket ma még ezen a soron lehet a legjobban mérni – vallja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója, a Cherrisk ügyvezetője. A szakember tájékoztatása szerint a másfél éve külön brandként működő online csatornán már több mint 32 ezer biztosítási szerződést értékesítettek, s eddig 891 kárrendezés történt. Azon túl, hogy az üzletág 2020-ban már milliárdos forgalmat és több tízmilliós nyereséget hozhat az Uniqának, Kurtisz Krisztián azt is fontosnak tartja, hogy a Cherrisk nagyban hozzájárul az új vállalati kultúra alakításához. „Ma még furcsa lehet, de az, hogy az üzletkötőink egyre nagyobb számban tanácsolják az ügyfeleiknek, hogy az egyszerű tömegbiztosításokat kössék meg a Cherrisken, mindenkinek előnyére válik” – véli az ügyvezető.
Szerinte az ügyfélben annak köszönhetően erősödik a bizalom, hogy jutalékmentessége miatt az üzletkötő az olcsóbb módozatot ajánlja ahelyett, hogy a saját érdekét nézné. Az üzletkötő válláról ugyanakkor leveszi a tucatbiztosítások adminisztrációs terheit a megoldás, s így komolyabb, érdemi tanácsadói tudást igénylő (és magasabb bevétellel kecsegtető) ajánlatokon dolgozhat. Ez a biztosító számára is előnyös, hiszen a kockázatokat pontosabban lefedő biztosítások révén jóval kevesebb lehet a panasz, s gördülékenyebb lehet a kártérítés, ami közvetlenül és a javuló reputáció révén is visszahat a biztosító eredményességére. Az első másfél év a Cherrisk megalkotóinak is hozott meglepetéseket. Előzetesen maga Kurtisz Krisztián sem tartotta érdemesnek, hogy külön Cherrisk-alkalmazást fejlesszenek, ám az élet rácáfolt: a CherryGO applikációt már több mint 80 ezren töltötték le, és naponta 15 ezren meg is nyitják a mobiljukon az alkalmazást. A törlési arány 2 százalék alatti, ami példátlan ebben a szegmensben – mondja Kurtisz Krisztián.
Az applikáció új lehetőséget teremtett: az alkalmazás használóit például lehet jutalmazni, ha – egyébként a biztosítói kockázatokat csökkentő – egészséges életmódot folytatnak: tavaly az alkalmazást használók 230 millió percet gyalogoltak és 3,1 millió percet kerékpároztak. Ugyancsak képes a rendszer így érzékelni és értékelni, ha az applikáció használója vezetés közben nem veszi kézbe a mobiltelefonját – 46 millió percet jegyzett fel az alkalmazás tavaly, amikor a gépjárműben ülő, CherryGO alkalmazással rendelkező ügyfél nem használta a mobilját. Érdekesség, hogy a bécsi önkormányzat január végén mutatta be azt a mobilalkalmazást, amellyel az autójuk helyett a gyaloglást, a kerékpárt vagy a tömegközlekedést választó lakosok ingyenes színházjegyhez vagy múzeumi belépőhöz juthatnak.
A Cherrisknél a fenti és még sok más tevékenység jutalmaként az ügyfelek összesen 70 millió cseresznyét gyűjtöttek tavaly, amelyeket biztosításkötéskor kedvezményre cserélhettek, vagy épp partnercégek kuponjaira válthattak be. A harmadik és egyben egyik legkiemeltebb felhasználási mód az adományozás: a Cherrisk-közösség által támogatandónak ítélt civil kezdeményezések, jótékonysági akciók számára is felajánlhatók a forintosítható értékű jutalmak – 2019-ben összesen 16 millió cseresznyét ajánlottak fel támogatásra a felhasználók.
A további fejlődés egyik iránya épp ez lehet: Kurtisz Krisztián szerint, mivel a Cherrisk-ökoszisztémában már több mint 100 ezer felhasználó elérhető, idővel akár a termékeket és szolgáltatásokat kínáló kereskedelmi partnereknek is megéri majd csatlakozni, és kedvezményeket kínálni a cseresznyegyűjtőknek. A Cherrisk ugyanakkor távolabbra tekint: a platform arra is lehetőséget biztosíthat, hogy új digitális fejlesztések mutatkozhassanak be, majd az élet (azaz a Cherrisk-ügyfelek) eldöntik, van-e létjogosultsága az adott fejlesztésnek. Ezzel a Cherrisk az Uniqa inkubációs programjának is felfogható.
Ráadásul – miután a Cherrisk fejlesztési és marketingköltségeinek döntő részét az osztrák anyavállalat, az Uniqa International állja – a program túlmutat a magyar biztosítási piacon. Kurtisz Krisztián szerint Bécsben elégedettek lehetnek az eddig elért eredményekkel, amit bizonyít, hogy tavasszal a Cherrisk új, nyugat-európai piacra lép. Mindehhez ugyanakkor nem szükséges különösebb újabb befektetés: a biztosításközvetítést Budapestről, a hazai ügyfelek számára már megszokott felület segítségével végzik, csak néhány új, nyelveket beszélő call-centerest kell felvenni. A termékek is a magyar Uniqa határon átnyúló szolgáltatásként kínált termékei lesznek – persze, a fogadó piac árazásával. A kinti ügyfelek kárrendezésére az Uniqa helyi kárrendező céggel szerződik majd. Ha a terv beválik, a magyar Uniqa számaiban már az első évben érdemben meglátszódhat a Cherrisk új piacának értékesítése – érzékelteti a lehetőségeket a vezérigazgató.
Akvirál az anyacég
Az Uniqa közel 1 milliárd euróért megvásárolja az AXA lengyel, cseh és szlovákiai leányvállalatait, amivel a közép-európai biztosítási csoport 5 millió új ügyféllel és 8 millió eurónyi díjbevétellel gazdagodik. Az AXA csoport nemcsak biztosítóit, hanem befektetési cégeit és nyugdíjpénztárait is értékesítette az osztrák biztosítónak, amelyek jól kiegészítik az Uniqa portfólióját. Az akvizícióval a 15 országban működő társaság az ötödik legnagyobb biztosítótársasággá válik a következő években a leggyorsabb növekedéssel kecsegtető kelet-közép-európai régióban – mondta Andreas Brandstetter, az Uniqa vezérigazgatója.
Másfél év alatt
több mint
32
ezer biztosítást értékesítettek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.