Pénz- és tőkepiac

Nyereséggel zárta az első negyedévet a CIG Pannónia

Életbiztosítási díjbevételének 15 százalékos növekedése mellett 243 millió forint konszolidált nyereséggel zárta az idei első negyedévet a CIG Pannónia. A biztosító már március végén elindította a Pannónia Digital szolgáltatást, ezzel az elsők között lehetőséget nyújtva a folyamatos és egészségügyileg is biztonságos termékértékesítésre a járvány idején is – derül ki a vállalat tőzsdei gyorsjelentéséből.

A CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. kedden közzétette a nemzetközi számviteli szabályok szerinti, konszolidált, nem auditált jelentését a 2020. első negyedéves pénzügyi adatokkal. A csoportszintű adózott eredmény 243 millió forint nyereség lett, míg a teljes átfogó jövedelem 1,188 milliárd forint veszteség. Továbbra is kiválóan teljesít az élet üzletág:

a tavalyi első negyedévhez képest 25 százalékkal, 316 millió forintra emelkedett a szegmens adózott eredménye.

A nem-élet üzletág, mint kifuttatás alatt álló tevékenység adózott eredménye 73 millió forint veszteség volt az év első három hónapjában. Az átfogó jövedelem negatív eredményének jelentős részét a cégcsoport tulajdonában lévő OPUS részvényeken nem realizált veszteség (-1,057 milliárd forint) magyarázza.

Az élet üzletágban a biztosítási díjbevétel 15 százalékkal lett több, mint az előző év első negyedévében, és elérte a 4,149 milliárd forintot. A biztosító pénzügyileg stabil: saját tőkéje 12,416 milliárd forint, Szolvencia II szerinti szavatolótőke-megfelelése kiemelkedően magas, 329 százalék.

A csoport gyors és hathatós intézkedéseket hozott, illetve hajtott végre a COVID-19 járvány előidézte rendkívüli helyzet hatásainak ellensúlyozására – áll a közleményben. Az ügyfelek és az alkalmazottak egészségének védelme érdekében

  • csökkentették a személyes ügyfélszolgálatot és az ügyfeleket arra kérték, hogy biztosítási ügyeiket call centeren, vagy emailben,
  • továbbá személyes online ügyfélportáljukon keresztül intézzék.
  • Fotó: Földi D. Attila / Napi Gazdaság

    A gyors átállás zökkenőmentesen zajlott, köszönhetően a biztosítónál az elmúlt években végrehajtott digitális fejlesztéseknek. A központi iroda munkatársai jelenleg is otthonról dolgoznak, amelynek technikai, illetve IT biztonsági feltételei biztosítottak.

    A vállalat bevezette a videochaten keresztüli szerződéskötési lehetőséget – a Pannónia Digital-t – az elsők között a hazai biztosítási piacon.

    Ezzel teljeskörűen digitalizálták meghatározott termékek esetében a szerződéskötést, aminek köszönhetően a biztosító értékesítői a járvány idején is egészségügyileg biztonságosan tudják folytatni munkájukat.

    A vállalat díjbevételeire az első negyedévben a járvány nem gyakorolt érezhető hatást. Az ügyfelek esetleges fizetési nehézségeire reagálva akciótervet dolgoz ki a menedzsment, amelynek célja, hogy minimalizálja a bevételkiesést, és egyben elfogadható alternatívát jelentsen azon ügyfeleknek, akiknek a járvány átmeneti fizetési nehézséget okoz. A tőkepiacok esése okozta elbizonytalanodás két hétig éreztette hatását megnövekedett számú visszavásárlások formájában, ez a trend azóta normalizálódott.

    A részvénytársaság tulajdonában lévő vagyonbiztosító leányvállalat, az EMABIT Zrt. rendbetétele jelenleg is zajlik. A menedzsment elsődleges célja a cég Szolvencia II szerinti tőkemegfelelési mutatójának törvényileg előírt szintre emelése. Ehhez az EMABIT új helyreállítási tervet készített, amelynek végrehajtására az MNB 2020. augusztus 4-ig adott határidőt. Ennek keretében az igazgatóság április 8-án döntést hozott a vagyonbiztosító magyarországi felelősség, szállítmányozás, fuvarozás és gépjárműbiztosítási üzletágainak átadásáról az Aegon Biztosítónak.

    CIG Pannónia Életbiztosítás nyereség biztosítás
    Kapcsolódó cikkek