A magyarok többsége kellő figyelmet fordít arra, hogy biztosítási védelmet alakítson ki az otthonában történő kellemetlen és váratlan helyzetekre – derül ki a Groupama Biztosító legfrissebb országos, reprezentatív kutatásából. Ezzel együtt minden negyedik válaszadó arról számolt be: történt már olyan káresemény, amely miatt úgy gondolta, hogy érdemes lett volna lakásbiztosítást kötni, vagy ha volt is, szélesebb körű biztosításra lett volna szüksége.
A legtöbben egy csőtörés vagy beázás kapcsán jutottak erre a gondolatra, de sokan említették az üvegtörést, valamint a személyi sérüléssel járó balesetet, és a betegség kapcsán felmerülő orvosi asszisztenciaszolgáltatás is többeknek hiányzott már. A válaszokból az is kiderült, hogy a lakásbiztosítással rendelkezők fele szokta valamilyen rendszerességgel felülvizsgálni a szerződését, harmaduk évente, a többiek viszont ritkábban szánják rá magukat erre a lépésre. Sokan egyáltalán nem tájékozottak a biztosítás részleteivel kapcsolatban sem: a szerződők negyede ugyanis nem tudja, mire is nyújt védelmet a biztosítás.
A kutatásban megkérdezettek 16 százaléka elgondolkodott azon, hogy a járványhelyzet miatt aktualizálja a lakásbiztosítását, de ennek a körnek mindössze 5 százaléka jutott el a tényleges felülvizsgálatig. Az alacsony arány azért is meglepő, mert a kijárási korlátozás alatt minden ötödik ember lakásfelújításba vagy -átalakításba kezdett. „Tavasszal, a karantén idején minden negyedik válaszadó vásárolt értékes elektronikai cikket, jellemzően azért, hogy megfelelő feltételeket biztosítson gyermekeinek a tanulásra vagy a kikapcsolódásra. Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy az átalakítások, a beruházások sok esetben növelik az otthonok, az ingóságok értékét, amit érdemes a lakásbiztosítás frissítésével nyomon követni, hogy később ne érjen minket kellemetlen meglepetés” – mondta Gönczi Erika, a Groupama Biztosító bankbiztosítási főosztályvezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.