A Daimler üzemi nyeresége a harmadik negyedévben óriási meglepetésre éves alapon 15 százalékkal, 3,1 milliárd euróra nőtt – derült ki a német luxusautó-gyártó tájékoztatójából.
A Refinitiv elemzői konszenzusa éppen 1 milliárd euróval, a Bloomberg által megkérdezett elemzők pedig 1,5 milliárd euróval számítottak kevesebbre.
A társaság menedzsmentje szerint az újra növekedésnek indult értékesítések és a már végrehajtott költségcsökkentés által biztosított lendület az év végéig biztosan ki fog tartani. A bizakodás persze részben azon a feltételezésen alapul, hogy a vírushelyzet miatt nem bénulnak le újra a Daimler számára kulcsfontosságú piacok.
A fordulat mindenesetre hatalmas, hiszen a második negyedévben még 1,7 milliárd euró üzemi veszteségről számolt be a Daimler. Harald Wilhelm, a cég pénzügyi igazgatója szerint az elmúlt három hónapban nagyon bevált az új árazási politika, és jó volt a termékmix is. A konszern megszüntette Amerikában a szedánok gyártását, ehelyett a sokkal jövedelmezőbb városi terepjárókra fókuszált, az üzemanyagcellás meghajtás fejlesztésében pedig költségkímélés céljából partnerségre lépett a Volvo Trucks teherautó-gyártóval. Úgy tűnik, a cég végre nem az eladott autók számának mindenáron való növelésére, hanem inkább a profitra koncentrál – írja a Reuters.
A kedvező folyamatokat támasztja alá az előrejelzéseket több mint kétmilliárd euróval meghaladó, 5,1 milliárd eurós szabad cash flow is. Az előző negyedévben a második világháború óta nem látott mértékű gyárbezárások következtében még 1,3 milliárd eurót égetett el a cégcsoport. Az adatok megjelenését követően több mint 5 százalékkal lőttek ki a részvények, noha részletes gyorsjelentését csak október 23-án publikálja a stuttgarti konszern.
Szintén kedvező adatokat tett közzé a svéd Volvo Trucks teher-autó-gyártó is, amelynek új rendelései az előző év azonos időszakához képest 61 százalékkal, 57 350 darabra bővültek. Ugyanakkor a skandináv vállalat árbevétele a harmadik negyedévben több mint 3,5 milliárd svéd koronával 7,2 milliárdra zuhant, igaz, még így is 1,4 milliárd koronával verte a piaci várakozásokat.
A Renault az eredményszámai helyett a napokban egyelőre csak új elektromos modelljeit, a Dacia Spring Crossovert és a Megane eVision koncepcióautót mutatta be. Az előbbit jövőre, a Megane-t 2022-ben dobná piacra. Iparkodnia is kell a francia cégnek, hiszen a Nissannal való szövetség felbomlása miatt egykori vezető szerepe az e-autók fejlesztése terén kezd egyre nagyobb lemaradásba átcsapni, főként legnagyobb vetélytársával, a Volkswagennel szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.