BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Surranópályán a Pinterest

A Pinterest részvényei ebben az évben eddig 125 százalékkal, 41 dollárra drágultak, és ezzel a képmegosztó alkalmazást üzemeltető cég többszörösen lekörözte a 25 százalékkal erősödő Facebookot, sőt a Twittert és a Snapet is, amelyek 40, illetve 60 százalékos pluszban állnak előző évi záróértékükhöz képest. Ez azonban még nem minden, hiszen a CNN által megkérdezett elemzők további emelkedési potenciált látnak a cégben. Az elmúlt hetekben több forrásból is megjelent ugyanis az a hír, hogy az Apple új iOS 14-es operációs rendszere nagyon leegyszerűsíti az iPhone-ok kezdőképernyőjének testreszabását, ennek következtében a Pinterest letöltései újabb és újabb rekordokat érhetnek el az App Store-ban.

Egyre nő a Pinterest aktív felhasználóinak a száma, amióta kijött az új iOS 14 – mondta DJ Kang, a ValueChampion fintech cég vezérigazgatója is –, ez pedig nagyon vonzó a hirdetők számára – tette hozzá. Ráadásul a Pinterest új Story Pins funkciója révén a fotók, videók, hangok és szövegek már együtt is posztolhatók, ami nagyon kedveltté teszi a szolgáltatót a Z generáció tagjai, azaz az 1995 után születettek körében. Kang úgy véli, a társaság szolgáltatásai iránti tartós érdeklődés végre növelheti külföldi bevételeit is, hiszen jelenleg az a helyzet, hogy az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel az Egyesült Államokban több mint háromszor annyi, mint a világ többi részén.

Mindazonáltal a Pinterestnek még bizonyítania kell, hogy hosszú távon is képes a folyamatos nyereségtermelésre. A startup 2019 utolsó negyedévében ugyan már profitot mutatott ki, ám az idei első két negyedévét újra veszteséggel zárta. Az elemzők egyébként optimisták ebben a tekintetben, és már év végére is szerény nyereséget várnak, amely szerintük 2021-ben meredek emelkedésnek indulhat. A Pinterestet követő 28 elemző közül a legutóbbi gyorsjelentés júliusi közzététele után húszan megemelték a cég részvényeinek a célárát is.

A Palo Altó-i vállalat abból is előnyt kovácsolhat a CNN szerint, hogy még mindig viszonylag kis méretű a Facebookhoz, a Google tulajdonában álló YouTube-hoz vagy a közösségi média többi behemótjához mérten. Amíg a legtöbb technológiai óriást Washington egyre szigorúbb ellenőrzéseknek veti alá, és szerte a világon is vizsgálják a versenyjogi felügyeletek, a Pinterest a maga mindössze 96 millió amerikai és 321 millió külföldi aktív felhasználójával a radarok alatt folytathatja szárnyalását.

A piaci árazás

125

százalékkal emelkedett

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.