A Pinterest részvényei ebben az évben eddig 125 százalékkal, 41 dollárra drágultak, és ezzel a képmegosztó alkalmazást üzemeltető cég többszörösen lekörözte a 25 százalékkal erősödő Facebookot, sőt a Twittert és a Snapet is, amelyek 40, illetve 60 százalékos pluszban állnak előző évi záróértékükhöz képest. Ez azonban még nem minden, hiszen a CNN által megkérdezett elemzők további emelkedési potenciált látnak a cégben. Az elmúlt hetekben több forrásból is megjelent ugyanis az a hír, hogy az Apple új iOS 14-es operációs rendszere nagyon leegyszerűsíti az iPhone-ok kezdőképernyőjének testreszabását, ennek következtében a Pinterest letöltései újabb és újabb rekordokat érhetnek el az App Store-ban.
Egyre nő a Pinterest aktív felhasználóinak a száma, amióta kijött az új iOS 14 – mondta DJ Kang, a ValueChampion fintech cég vezérigazgatója is –, ez pedig nagyon vonzó a hirdetők számára – tette hozzá. Ráadásul a Pinterest új Story Pins funkciója révén a fotók, videók, hangok és szövegek már együtt is posztolhatók, ami nagyon kedveltté teszi a szolgáltatót a Z generáció tagjai, azaz az 1995 után születettek körében. Kang úgy véli, a társaság szolgáltatásai iránti tartós érdeklődés végre növelheti külföldi bevételeit is, hiszen jelenleg az a helyzet, hogy az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel az Egyesült Államokban több mint háromszor annyi, mint a világ többi részén.
Mindazonáltal a Pinterestnek még bizonyítania kell, hogy hosszú távon is képes a folyamatos nyereségtermelésre. A startup 2019 utolsó negyedévében ugyan már profitot mutatott ki, ám az idei első két negyedévét újra veszteséggel zárta. Az elemzők egyébként optimisták ebben a tekintetben, és már év végére is szerény nyereséget várnak, amely szerintük 2021-ben meredek emelkedésnek indulhat. A Pinterestet követő 28 elemző közül a legutóbbi gyorsjelentés júliusi közzététele után húszan megemelték a cég részvényeinek a célárát is.
A Palo Altó-i vállalat abból is előnyt kovácsolhat a CNN szerint, hogy még mindig viszonylag kis méretű a Facebookhoz, a Google tulajdonában álló YouTube-hoz vagy a közösségi média többi behemótjához mérten. Amíg a legtöbb technológiai óriást Washington egyre szigorúbb ellenőrzéseknek veti alá, és szerte a világon is vizsgálják a versenyjogi felügyeletek, a Pinterest a maga mindössze 96 millió amerikai és 321 millió külföldi aktív felhasználójával a radarok alatt folytathatja szárnyalását.
A piaci árazás
125
százalékkal emelkedett
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.