M. E. | Az év végi hajrá dacára a BMW által tavaly egész évben eladott autók száma – a Mini és a Rolls-Royce márkákat is beszámítva – az előző évihez mérten 8,4 százalékkal, 2,3 millióra csökkent – közölte a cég. Ráadásul az Egyesült Államok piacán 18 százalékos volt a visszaesés, amit az előző évit 7,2 százalékkal meghaladó kínai eladások és az elektromos autók 32 százalékkal növekvő forgalma sem tudott ellensúlyozni. Az e-autók értékesítése egyébként a negyedik negyedévben már 55 százalékkal nőtt. A tárgyidőszakban amúgy mintegy 686 ezer BMW, Mini és Rolls-Royce kelt el, ami 3,2 százalékkal szárnyalta túl az előző év azonos időszakát, de míg a gazdára találó BMW márkájú autók mennyisége 4,3 százalékkal nőtt, a Mini vesszőfutása az év utolsó fertályában is folytatódott, hiszen forgalma 3,7 százalékkal maradt el 2019 negyedik negyedévétől, s éves összevetésben 15,8 százalékos volt a lemaradása.
A Volkswagen sem örvendeztette meg részvényeseit tegnap közölt számaival, ugyanis a Porsche kivételével valamennyi márkájánál jelentősen visszaestek az eladások 2020-ban. A Volkswagenek értékesítése 15 százalékkal, azaz egymillió darabbal 5,3 millióra mérséklődött. Fantasztikus teljesítményt mutatott ellenben a cég villanyautó-üzletága, ahol 158 százalékos volt a növekedés.
A leányok közül az Auditól 1,7 millió autót vettek meg tavaly, ez 8,3 százalékos zsugorodást takar. Ez a teljesítmény a német prémiumgyártók mezőnyében csak a harmadik helyre volt elég, hiszen
a Daimler és a BMW is több mint
2 millió luxusautót adott el. Két bizakodásra okot adó szám az Audi értékesítési adataiból is kihámozható. Az egyik az, hogy Kínában éves szinten 5 százalékos volt a bővülés, a másik, hogy az utolsó negyedévben az ingolstadti vállalat több mint félmillió autót szállított ki a vevőinek, ami új történelmi csúcs.
Skodából éppen csak hogy valamivel több, mint egymillió talált gazdára tavaly, holott 2019-ben még 1,24 millióra volt kereslet. A Mlada Boleslav-i gyártó a többi VW-márkával ellentétben pont Kínában szenvedte el a legnagyobb, 39 százalékos csökkenést, de a nyugat-
európai 16,5 százalékos rükverc sem éppen szívderítő. A Porsche értékesítései viszont mindössze 3 százalékkal, 270 ezerre apadtak.
Szintén autóipari hír, hogy a Ford tegnapi bejelentése szerint még az idén bezárja mindhárom brazíliai üzemét. Camacari és Taubaté azonnal leáll, a Troller terepjárókat előállító Belo Horizonte-i egység pedig az utolsó negyedévben zárja kapuit. A művelet adózás előtti költségei várhatóan elérik a 4,1 milliárd dollárt.
A hírek megjelenése után a BMW 1 százalékkal, a VW pedig 0,2 százalékkal erősödött, míg a Ford
3 százalékkal drágult.
Porschéból
270
ezret adtak el tavaly, ami csak 3 százalékos mínusz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.