Javított éves előrejelzésén a Honda és a Nissan is, miután üzleti évük decemberben lezárt harmadik negyedében jobban ment az üzlet a vártnál. A Honda a március végéig tartó teljes évre most már 520 milliárd jenes (1 jen = 2,8 forint) üzemi eredményt prognosztizál, míg november elején még 23 százalékkal kisebb eredményre számított. A Nissan ennél is nagyobb mértékben korrigálta várakozását, bár még mindig veszteséggel kalkulál üzemieredmény-szinten, az előre látható mínuszt azonban nagyjából a harmadával, 205 milliárd jenre szorítaná le. A felülvizsgált prognózis mindkét cég esetében felülmúlja a Refinitiv elemzői konszenzusában foglalt eredménybecslést. A Honda és a Nissan menedzsmentjének növekvő optimizmusát főként a kínai kereslet visszapattanása táplálja, hiszen a világ legnagyobb autópiaca decemberben 6,4 százalékkal nőtt 2019 utolsó hónapjához képest, és a trend januárban sem tört meg.
A Honda 278 milliárd jenes harmadik negyedéves működési eredménye egyébként több mint 100 milliárd jennel szárnyalta túl a várhatót, az értékesítések volumene pedig, elsősorban az új N-One miniautó sikerének köszönhetően, az előző év azonos időszakát is felülmúlta. Mindennek ellenére a cégvezetés szerint csupán 4,5 millió autót értékesítenek a pénzügyi évben. Három hónapja még százezerrel többről szólt a fáma, a memóriacsipek hiánya miatt azonban már a múlt hónapban sem tudtak minden megrendelést teljesíteni Japánban, Észak-Amerikában és Kínában sem. Piaci hírek szerint a hazai piacon ebben a hónapban is lesznek fennakadások.
Hasonló gondokkal küszködik a Nissan is, legsikeresebb modelljéből, az új hibrid technológiával ellátott Note kompaktautóból többet is gyárthattak volna a japán piacra, ha nincs alkatrészhiány. Az egyik amerikai teherautógyárban emiatt három extra szünnapot kellett beiktatniuk. A vállalat üzemieredmény-ágon amúgy nagyon meglepte az elemzőket a harmadik negyedben, hiszen közel 44 milliárd jenes veszteséget láttak előre, ebből azonban 27 milliárdos nyereség lett, ami az előző év azonos időszakához képest is 20 százalékos bővülés.
A gyorsjelentését néhány napja publikáló Suzuki működési eredménye is javult a harmadik negyedévben, 12 százalékkal, 64 milliárd jenre emelkedett, a cég növelte értékesítéseit két legnagyobb piacán, Japánban és Indiában is. Ugyanakkor a járványhelyzet és az alkatrész-ellátás bizonytalanságai miatt nem változtatott éves kilátásain.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.