Pénz- és tőkepiac

Bejött a csirkés szendvics a McDonald'snak

Az oltási kampány, a magánszemélyek pénzügyi segélye és a csirkés szendvics pörgette fel az eladásokat.

A McDonald's 5,12 milliárd dolláros első negyedéves árbevétele 2 százalékkal, míg 1,92 dolláros egy részvényre jutó korrigált nyeresége (EPS) 6 százalékkal múlta felül a piaci várakozást. A gyorsétterem-lánc eladásai 7,5 százalékkal nőttek, és megjavították a cég 2019-es negyedéves értékesítési csúcsát is.

Az intenzív oltási kampány és a magánszemélyeket megillető pénzügyi támogatás hatására egyre többen járnak étterembe az Egyesült Államokban,

és telitalálatnak bizonyult a csirkés szendvics év eleji bevezetése is.

Fotó: Shutterstock

Lendületes bővülésről számolt be a menedzsment a vakcinafronton szintén jól álló Nagy-Britannia, Kanada és Ausztrália esetében is, míg az újabb korlátozásokat bevezető Német- és Franciaország kissé visszahúzta az átlagot.

A vállalat megemelte várható éves értékesítési célszámát, az eddig becsült 10 százalék körüli növekedés helyett, már 15 százalékkal számolnak. Idén egyébként 500 millió dollárból fel akarnak újítani 1200 éttermet az Egyesült Államokban, miközben világszerte 1300 újat nyitnának, és 325 – többnyire Walmart áruházakban működő – egységre kerülhet lakat.

McDonald's csirkés szendvics
Kapcsolódó cikkek