A svájci tőzsdén jegyzett Pierer Mobility osztrák leányvállalata, a KTM november végén egy tőkeemelés keretében 25,1 százalékos részesedést szerez az olasz MV Agusta Motor motorkerékpárgyártó cégben.

EICMA International Motorcycle Show In Milan
Fotó: Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP

A friss tőkének hála az Agusta a következő 12 hónapban száz fővel 320-ra növeli alkalmazottai számát világszerte – mondta Timur Sardarow vezérigazgató a Sole 24 Ore című milánói üzleti lapnak.

Emellett 30 millió eurót fordítanának a varesei telephely modernizálására is.

A Pierer Mobility az együttműködés keretében a világméretű értékesítési hálózatán keresztül is forgalmazni fogja az MV Agusta motorjait – tette hozzá Sardarow. Maga az Agusta a jövőben még inkább a prémium piaci szegmensre kíván összpontosítani.

Az orosz származású brit Sardarow, aki egyébként Rashid Sardarovnak, Oroszország egyik leggazdagabb olajmágnásának a fia, 2019-ben vette meg az észak-olaszországi Varesében közvetlenül a második világháború után alapított MV Agusta motorgyártót a Castiglioni családtól, 

s ezt követően mintegy 180 millió eurót fektetett be az új modellek kifejlesztésébe és értékesítési hálózatába.

A vállalat 2021-ben 90 millió eurós forgalomról számolt be, globálisan 5000 motorkerékpárt adtak el. Idén az értékesítés várhatóan stabil marad, jövőre pedig a tervek szerint 140 millió euróra emelkedik a bevétel, és hosszú évek óta először újra nyereséges lehet a cég.

Az MV Agusta eladásainak 20 százalékát Olaszországban, 40 százalékát pedig Európa többi részén bonyolítja le.

A lombard cég egyébként már szeptemberben együttműködési megállapodást kötött a KTM-mel a motorkerékpárok amerikai, kanadai és mexikói forgalmazásáról.

A KTM az egyik leggyorsabban növekvő márka a motorkerékpár-piacon. A vállalatunk a megállapodásunknak köszönhetően gyorsabban tud növekedni, és a KTM értékesítési hálózatának előnyeit is élvezheti

– mutatott rá Sardarow.

A Pierer Mobility részvényárfolyama szerdán kora délutánig a nyomott nemzetközi hangulatban 3,5 százalékkal, 63,4 svájci frankra csökkent Zürichben.

Szingapúrban jóval drágább a motorkerékpár-tartási engedély, mint maga a motor

A városállam drákói szigorral és drágasággal igyekszik elejét venni a további zsúfoltságnak.