Feljebb srófolta idei eredménycélját az erős második negyedéves eredményszámok közzétételével egyidejűleg a McCormick amerikai élelmiszeripari vállalat. A fűszereket, fűszerkeverékeket, szószokat és ízesítőket előállító nagyvállalat egyedi tételektől tisztított, egy részvényre jutó nyeresége (EPS) 60 centre nőtt a május végén lezárt második üzleti negyedévben.
A 222 millió dolláros üzemi eredmény 41 százalékkal javult az egy évvel korábbihoz képest, bevétel soron pedig nyolcszázalékos bővülést regisztrált a társaság. A devizahatást kiszűrve ennél nagyobb, 10 százalékos volt a forgalomnövekedés üteme, ami a magasabb előállítási költségek áthárítását is tükrözi. Az áremelések miatt a vásárlók egy része olcsóbb alternatívákra váltott, amit az egy százalékkal csökkenő értékesítési volumen jelez.
A fogyasztói szegmensben öt százalékkal magasabb, 912 millió dollár forgalmat ért el a vállalat, az ízmegoldások üzletág pedig 11 százalékkal, 747 milliósra hízott.
A társaság a végrehajtott áremelések mellett is kitartóan magas kereslettel számol a termékei iránt, mivel a makacs inflációs nyomás következtében a fogyasztók egyre nagyobb része választja az otthoni főzőcskézést az ételrendeléssel szemben.
Az idei év egészére változatlanul 5-7 százalék közötti bevételnövekedéssel kalkulál a menedzsment, az üzemi eredmény és a nyereség ugyanakkor a korábban előrejelzettnél is dinamikusabban bővülhet. Előbbi 9–11 százalék helyett 10–12 százalékkal gyarapodhat a tavalyihoz képest, míg a szűrt EPS 2,60–2,65 dollár közé futhat be az eddig várt 2,56–2,62 dolláros sáv helyett. 2022-ben 2,53 dollárt jelentett ezen a soron a kategóriájában globális piacvezetőnek számító élelmiszeripari vállalat.
A McCormick előző nap jelentette be, hogy szeptembertől Brendan Foley váltja az eddigi vezérigazgató Lawrence Kurziust a vállalat élén.