Meredeken bezuhant a Kering részvényárfolyama szerda délelőtt, miután a Gucci anyacége profitfigyelmeztetést adott ki az év elején visszaeső eladások miatt. A kurzus 14 százalékos eséssel indította a kereskedést, ahonnan délig sem tudott érdemben visszakorrigálni az árfolyam a rá nehezedő masszív eladói nyomás miatt. A ezzel közel jár ahhoz, hogy tőzsdei történetének legrosszabb napját teljesítse.
A Gucci mellett az Yves Saint Laurent és a Balenciaga márkát is képviselő francia luxusipari vállalat arról tájékoztatta befektetőit, hogy teljes forgalma várhatóan tizedével zsugorodhat az idei első negyedévben – számol be a vállalat közleménye alapján a CNBC.
A portfólió korábbi ékkövének számító Gucci eladásai 20 százalékkal eshettek vissza, leginkább az elmaradó kínai vásárlások következtében, ami újabb jele a legnagyobb ázsiai gazdaság gyengélkedésének. Az európai luxusipari vállalatok az ázsiai kereslet mérséklődése miatt az amerikai piacon remélnek növekedést, a Kering azonban versenytársainál nagyobb kitettséggel rendelkezik Keleten.
A Kering botlása elrontotta a hangulatot a luxusrészvények piacán, a riválisok részvényei közül
- az LVMH 2,5 százalékkal,
- a Hermes International 0,6 százalékkal került lejjebb szerda délelőtt.
A Gucci sokáig a Kering húzómárkája volt, 2021-ben még erős teljesítménnyel járult hozzá a társaság eredményéhez a korai pandémiás vásárlási láztól is hajtva. Ám a divatmárka azóta piaci részesedésének megtartásáért küzd, mivel az elszabadult mellett még a jómódúbb vásárlók is szorosabbra húzták a nadrágszíjat, és a megfizethetőbb luxusmárkák felé fordultak.
A Kering múlt hónapban 6 százalékos bevételcsökkenésről számolt be a tavalyi utolsó negyedévről, a Gucci-eladások 4 százalékos zsugorodása mellett. Az értékesítés az összes többi nagy márkájánál, így az Yves Saint Laurent, a Balenciaga és az Alexander McQueen kollekcióinál is tetten érhető volt. A társaság április 23-án teszi majd közzé első háromhavi gyorsjelentését.