BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína befűtött a Hugo Bossnak is

Európai és amerikai expanzióval tudja ellensúlyozni a távol-keleti eladásainak csökkenését az ikonikus német luxusdivatcég. A Hugo Boss csak egy erős karácsonyi szezonnal tudja helyrebillenteni profittermelő képességét.

Sikeresen dacol a luxusipar általános válságával a Hugo Boss, amely kínai forgalmának visszaesését pótolni tudta az európai és az észak-amerikai piacról. Sőt, a német társaság a harmadik negyedévben 1 százalékkal, 1,029 milliárd euróra még növelni is tudta az árfolyamhatásokkal korrigált bevételét.

Hugo Boss 
David Beckham Celebrity Sightings During The Milan Women's Fashion Week Spring/Summer 2025 In Milan
David Beckham, a Hugo Boss arca a cég szeptemberi milánói bemutatóján / Fotó: NurPhoto via AFP

A befektetők által leginkább figyelt üzemi eredmény 95 millió euró lett, ötmillióval verve az elemzői konszenzust. Legnagyobb piacán, az Európa-központú EMEA-régióban 1 százalékkal, 662 millió euróra, Amerikában 4 százalékkal 228 millióra nőttek az eladások.

A Hugo Boss is gyengélkedik Kínában 

A Hugo Boss azt nem részletezte, hogy ebben a főkolompos Kína mekkora szerepet játszott, de folyton panaszkodnak az ottani kereslet csökkenésére. Az értékesítési csatornáknál folyik a digitális tér előretörése, a szaküzletek forgalma 3 százalékkal 499 millió euróra csökkent, azaz az összbevétel csaknem fele még mindig innen folyik be. Az online rendelések 6 százalékos bővülése 199 millió eurós bevételt eredményezett a szeptemberrel zárult három hónapban. A csoporthoz tartozó márkák közül 

  • a Hugo Boss Menswear 785 millió,
  • a Hugo Boss Womenswear 74 millió
  • a HUGO pedig 171 millió eurós bevétellel zárta a negyedévet.

A célok változatlanok, ahogy a kockázatok is 

A Boss a kedd reggel kiadott gyorsjelentéséhez fűzött kitekintésében megerősítette egész éves bevétel- és nyereségtervét, azaz 2024-et 1 és 4 százalék közötti forgalomnövekedéssel zárják, ami euróban kifejezve 4,20-4,35 milliárdot jelent. A tágra nyitott sávot a piaci bizonytalanságokkal, és a cég számára kedvezőtlenül alakuló árfolyamhatásokkal indokolják. 

Nem vállalnak túl nagy kockázatot az üzemi profitcél teljesítése terén sem, 

ott –15 és +5 százalék között húzták meg a sávhatárokat. Összegben 350 és 430 millió eurót jelent, tavaly ezen a soron 350 millió eurót mutattak ki. Az adózott eredményre 270 millió euró a várakozások origója. 

Az első kilenc hónapban ebből csak 130 millió teljesült, azaz az ünnepi szezonra alaposan fel kell szívniuk magukat a Bossnál. A beruházási-fejlesztési keret a tavalyihoz hasonlóan 300 millió euró körül alakul.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.