A lengyel videójáték-fejlesztető cégek a pandémia kezdetekor még csak a játékosok, nem sokkal később viszont már a befektetők, végül pedig már a tévénézők szívét is meghódították – azok pedig, akik az első két halmaz közös metszetében helyezkednek el, anyagi oldalról is kifejezetten jól jártak a Green Hell, a The Witcher és a Cyberpunk 2077 mögött álló fejlesztők, köztük a CD Projekt Red világhódító útjával.
A fanatikus gamerek körében ugyan a pandémia előtt sem volt ismeretlen a lengyel videójáték-ipar talán legmeghatározóbb szereplője, a CD Projekt Red, amely a The Witcher sorozattal már bő egy évtizeddel korábban belopta magát a fantasyközönség szívébe, a cég a 2020-as lezárások során, lévén korábban nem látott tömegek ragadtak otthon és vágytak újfajta élményekre a digitális térben, minden korábbinál több embert ért el, eleinte még csak a The Witcher harmadik részével.
Az újdonsült figyelem középpontjában dobták piacra még szintén 2020-ban a Cyberpunk 2077-et,
amely a jövőbeli, elképzelt Night Cityben játszódik, és egy erősen disztopikus jövőképet fest a játékosok elé. A cím első kiadása ugyan inkább rossz szájízt hagyott a közönségben a rengeteg hibája és instabilitása miatt, de a cég hírnevét már a publikálást megelőző, a játékkal kapcsolatos hírverés is csak növelte: ennek eredményeként a CD Projekt Red részvényei közel 100 százalékot raliztak 2020 második felére – soha korábban nem látott szintekre tornászva ezzel a lengyel tőzsde videójátékos cégeinek indexét.
A WIG Games index 2019 eleje óta 54 százalékkal tudta növelni értékét – nagyobb mértékben, mint a kelet-közép-európai régió nagy tőzsdéit követő CETOP index, viszont lényegesen elmaradva az amerikai parkett mutatója, az S&P 500 mögött.
A lengyel videójáték-ipar mögött erős évek állnak, ám ahhoz, hogy a jövőben is versenyképesek tudjanak maradni a nemzetközi porondon, egyes szakértők szerint érdemes lehet beleigazodniuk a globális trendekbe – már ami a grafikai megoldásokat illeti, biztosan. Konrad Pisula, a Spectral Games producere például egy friss Euronews-interjúban úgy fogalmazott:
A realisztikus grafika iránti igény ma már a 40-50 éves korosztály sajátja, a fiatalok számára ennél sokkal jobban számít, hogy mennyire interakcióbő az élmény – ennek belátásához elég megnézni a Fortnite-ot, amely milliók kedvence világszerte, grafikája pedig egy rajzfilmre hasonlítható leginkább.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.