A CD Projekt Red és a lengyel videójáték-ipar befektetésnek sem utolsó
A lengyel videójáték-fejlesztető cégek a pandémia kezdetekor még csak a játékosok, nem sokkal később viszont már a befektetők, végül pedig már a tévénézők szívét is meghódították – azok pedig, akik az első két halmaz közös metszetében helyezkednek el, anyagi oldalról is kifejezetten jól jártak a Green Hell, a The Witcher és a Cyberpunk 2077 mögött álló fejlesztők, köztük a CD Projekt Red világhódító útjával.

A CD Projekt Red remeke a Netflixet is letarolta
A fanatikus gamerek körében ugyan a pandémia előtt sem volt ismeretlen a lengyel videójáték-ipar talán legmeghatározóbb szereplője, a CD Projekt Red, amely a The Witcher sorozattal már bő egy évtizeddel korábban belopta magát a fantasyközönség szívébe, a cég a 2020-as lezárások során, lévén korábban nem látott tömegek ragadtak otthon és vágytak újfajta élményekre a digitális térben, minden korábbinál több embert ért el, eleinte még csak a The Witcher harmadik részével.
Az újdonsült figyelem középpontjában dobták piacra még szintén 2020-ban a Cyberpunk 2077-et,
amely a jövőbeli, elképzelt Night Cityben játszódik, és egy erősen disztopikus jövőképet fest a játékosok elé. A cím első kiadása ugyan inkább rossz szájízt hagyott a közönségben a rengeteg hibája és instabilitása miatt, de a cég hírnevét már a publikálást megelőző, a játékkal kapcsolatos hírverés is csak növelte: ennek eredményeként a CD Projekt Red részvényei közel 100 százalékot raliztak 2020 második felére – soha korábban nem látott szintekre tornászva ezzel a lengyel tőzsde videójátékos cégeinek indexét.
A WIG Games index 2019 eleje óta 54 százalékkal tudta növelni értékét – nagyobb mértékben, mint a kelet-közép-európai régió nagy tőzsdéit követő CETOP index, viszont lényegesen elmaradva az amerikai parkett mutatója, az S&P 500 mögött.
A lengyel videójáték-ipar mögött erős évek állnak, ám ahhoz, hogy a jövőben is versenyképesek tudjanak maradni a nemzetközi porondon, egyes szakértők szerint érdemes lehet beleigazodniuk a globális trendekbe – már ami a grafikai megoldásokat illeti, biztosan. Konrad Pisula, a Spectral Games producere például egy friss Euronews-interjúban úgy fogalmazott:
A realisztikus grafika iránti igény ma már a 40-50 éves korosztály sajátja, a fiatalok számára ennél sokkal jobban számít, hogy mennyire interakcióbő az élmény – ennek belátásához elég megnézni a Fortnite-ot, amely milliók kedvence világszerte, grafikája pedig egy rajzfilmre hasonlítható leginkább.


