Dinamikus bővüléssel és utasforgalmi rekorddal indult a tavasz az európai diszkont-légitársaságoknál. A Ryanair elsőként lépte át a 200 milliós álomhatárt Európában, amivel rászolgált a legnépszerűbb légitársaság címre, de kitett magáért a Wizz Air is.
Az Európában legnépszerűbb légitársaság, a Ryanair 15 millió utast szállított márciusban, ami 10 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A kora tavaszi utazást választó nagyszámú utas átlagosan 93 százalékos töltöttségi szintet eredményezett, azaz csupán az ülések 7 százaléka maradt üresen az ír fapados által indított járatokon, csakúgy, mint tavaly márciusban.
A március végén zárult 2024–2025-ös üzleti évben 9 százalékkal 200,2 millióra nőtt a piacvezető európai légitársaság utasforgalma. A járatkihasználtság az előző évivel megegyezően 94 százalékos volt.
Ez abszolút rekord a társaság történetében, meghaladta a vezetőség terveit is. Sőt, a Ryanair ezzel a teljesítménnyel az első európai légitársaság, amelynek sikerült egy év alatt átlépnie a 200 milliós utasforgalmat.
Az áprilisban elrajtolt 2025–26-os üzleti évben újabb rekordot döntene az ír vállalat, 206 millió utast szállítana. Ez már némileg visszafogott várakozás a korábban kitűzött 210 milliós éves utasszámhoz képest.
Az ír fapados az európai repülőjegyárak 5-6 százalékos drágulásával számol a nyári szezonban.
A Ryanairnek Magyarországon is nagy tervei vannak, márciusi sajtótájékoztatójukon négy új, a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről elérhető úti célt is bejelentettek
vonatkozásában, de ígéretük szerint hamarosan Debrecen és a Balaton is bekerül a Ryanair kínálatába.
A Ryanair közvetlen riválisa, a Wizz Air ugyancsak bővülő utasszámról, ám némileg csökkenő járatkihasználtságról számolt be szerda reggel. A magyar hátterű diszkont-légitársaságot 5,08 millió utas választotta múlt hónapban, 6,4 százalékkal többen, mint 2024 márciusában.
Váradi József cége továbbra is dinamikusan bővíti flottáját, az elérhető üléskapacitás bővülése ezúttal is meghaladta az utasforgalomét. A járatkihasználtság így 0,3 százalékponttal 90,5 százalékra mérséklődött.
A teljes üzleti évet 63,4 millió utassal zárta a Wizz Air, ami 2,2 százalékkal haladja meg a 2023–2024-es év utasforgalmát. A kapacitások éves alapon 1,1 százalékkal bővültek, míg a töltöttségi szint átlagosan egy százalékponttal javult, 91,2 százalékra.
A magyar hátterű fapados is bővíti a Budapestről elérhető kínálatát, a nyári szezonban Bilbao, Girona, Vilnius, Velence, Gdansk és Boroszló is elérhetővé válik a magyar fővárosból.
A Ryanair részvényei 0,1 százalékkal emelkedtek, a Wizz Air kurzusa pedig 0,7 százalékkal került feljebb a szerda délelőtti kereskedés első órájában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.