BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

PR-Telecom-akvizíció: augusztusban zárhatja az üzletet a 4iG

Szigorú feltételekkel engedélyezte a tranzakciót a GVH. A 4iG vállalásokat tett a kampányra és az árazásra vonatkozóan. A piac alig reagált.

Szerdán kereskedési időben tette közzé a 4iG a PR-Telecom Zrt. százszázalékos tulajdonrészének megszerzésére irányuló tranzakció tárgyában született gazdasági versenyhivatali (GVH) határozatról szóló közleményét. A határozat szigorú feltételekkel engedélyezte a felvásárlást. A PR-Telecom-akvizíció jóváhagyását előre árazhatta a piac, mert az árfolyam nem reagált a hírre.

PR-Telecom akvizíció
Szigorú feltételekkel engedélyezte a PR-Telecom-akvizíciót a GVH / Fotó: Vémi Zoltán

A közlemény szerint a GVH azt állapította meg, hogy 

a tranzakcióból eredő versenyproblémák az érintett piacokon kiküszöbölhetők

az érintett vállalkozások által vállalt magatartási szabályok betartása mellett. Ennek megfelelően a 4iG Telco Holding a GVH-val egyeztetve, többek között az eljárást lezáró határozat kézhezvételét követő ötéves időszakra nézve az árazásra, a kampányok korlátozására, illetve azok ellenőrzésre vonatkozó magatartási vállalásokat tett, valamint vállalta, hogy azokat a mindenkori kiskereskedelmi távközlési szolgáltatást nyújtó tagvállalatai számára kötelezővé teszi. A GVH határozata a közléssel véglegessé vált. A tranzakció az egyéb zárási feltételek teljesülését követően, 2025 augusztusában zárulhat.

PR-Telecom-akvizíció: újszerű kötelezettségek

Míg a GVH sajtóközleményében azt emelte ki, hogy újszerű kötelezettségek előírásával engedélyezte, hogy a 4iG Távközlési Holding Zrt. – amelynek közvetlen irányítója a 4iG Nyrt. – irányítást szerezzen a PR-Telecom Zrt. felett. A 270 településen, mintegy 55 ezer, többségében lakossági ügyfélnek vezetékes internet-, telefon- és televíziós műsorterjesztési szolgáltatást nyújtó közepes méretű kábelszolgáltató felvásárlását a GVH az azonosított versenyproblémákat kezelő korrekciós intézkedés előírásával hagyta jóvá. A kötelezően előírt vállalások védik az érintett fogyasztókat – megakadályozzák az esetleges áremeléseket –, illetve biztosítják a piaci verseny szempontjainak érvényesülését.

A fogyasztókat közvetlenül érintő, az árazásra vonatkozó vállalás keretében a 4iG az érintett településekhez (az 56 olyan településhez, amelyekre a vizsgálat – vállalás nélküli helyzetben – káros versenyhatást azonosított) olyan referenciatelepüléseket jelölt meg, ahol versenyhelyzetben van, és vállalta, hogy a következő öt évben az 56 településen alkalmazott árait (beleértve az esetleges kedvezményeket is) csak az ahhoz rendelt referenciatelepülésen megvalósított árváltoztatással összhangban változtatja. Ennek eredményeként a verseny hatása azokon a településeken is érvényesülhet a következő öt évben, amelyeken a GVH vizsgálata káros versenyhatást azonosított. A 4iG az árazást illetően vállalta azt is, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium felhívására 2026. július 1-jéig önkéntesen vállalt árazási moratóriumát 2026. december 31-ig fenntartatja minden olyan ügyfél tekintetében, akiket az érintett településeken 2026. július 1-jén a PR-Telecom hálózatain szolgáltak ki.

A kampányvállalás lényege az új piacra lépő vállalkozások belépésének elősegítése azáltal, hogy a nagykereskedelmi szolgáltatás igénybevételével történő belépési szándék jelzését követő négy hónapban a 4iG aktív marketingeszközökkel az érintett területi fogyasztókat nem keresheti meg, és nem kötheti őket hűségvállalással magához. Ami így az új belépő számára az induláskor megkönnyítheti a belépést gazdaságossá tevő számú ügyfél megszerzését.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.