Turistacsapda: ezekre a jelekre érdemes figyelni, hogy elkerüljük
Az angolul csak tourist trapnek (turistacsapda) titulált vendéglátóhelyek gyakran silány minőségű alapanyagokkal dolgoznak, és túlárazott ételeket kínálnak a vendégeiknek. És bár jobbára „autentikus” fogásokat hirdetnek az étlapon, azok általában köszönőviszonyban sincsenek a helyi specialitásokkal. Mutatjuk, milyen jelekre figyeljen, hogy elkerülhesse az átverést.
Egyre gyakoribb jelenség a tömegturizmus, így nem csoda, hogy a népszerű üdülővárosokban mára az éttermek sokasága szakosodott kifejezetten a turistákra. Ezek közül a vendéglátóhelyek közül azonban nem kevés a turistacsapda.

Turistacsapda: ezekre a jelekre érdemes figyelni, hogy elkerüljük
- Éttermek nagy forgalmú helyek mellett: a turistacsapdák gyakran olyan területeken találhatók, ahol kifejezetten nagy a turistakoncentráció, például a népszerű tereken vagy a főutcákon. De érdemes kerülni azokat a vendéglátóhelyeket is, amelyek óriási parkolók, vagy túrabuszos megállók környékén találhatók.
- Többnyelvű, fényképes étlapok: a többnyelvű étlapok, különösen a képekkel ellátottak, gyakran a turistákra specializálódott létesítmények jelei. Bár a kétnyelvű menük egyre gyakoribbak, az már intő jel lehet, ha az étlap 4-5 különböző nyelven is elérhető.
- Árak több pénznemben: ez ismét utalhat arra, hogy rossz árfolyamokkal vagy rejtett díjakkal próbálják kihasználni a turistákat.
- Hiányzó vagy nem egyértelmű árak: ha az árak nem egyértelműek, az intő jel.
- Agresszív marketing: a turistacsapdák előtt gyakori a kint álló személyzet, aki kedvezményes ajánlatokkal próbálja becsábítani a turistákat
- „Különleges” étlapok vagy ételek: érdemes óvakodni az étlapon nem szereplő tételektől, specialitásoktól, különösen, ha az áraik nem egyértelműek.
- Helyi vendégek hiánya: ha a vendéglátóhelyen kevés helyit lát, az egyértelművé teszi, hogy valójában kiket is céloz meg a vezetőség.
- Hatalmas terasz: a rengeteg asztal arra utalhat, hogy a minőség helyett inkább a mennyiségre helyezi a hangsúlyt az étterem.
- „Autentikus” vagy „Hagyományos” állítások: ha egy étterem úgy érzi, hogy reklámoznia kell az autentikusságát, akkor valószínűleg a hitelesség hiányát próbálja kompenzálni.
- Túl hosszú étlap: a túlméretezett, szinte minden kulináris stílust kielégítő kínálat szintén gyanús lehet.
További részletek az Origo oldalán olvashatók.


