BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turistacsapda: ezekre a jelekre érdemes figyelni, hogy elkerüljük

Az angolul csak tourist trapnek (turistacsapda) titulált vendéglátóhelyek gyakran silány minőségű alapanyagokkal dolgoznak, és túlárazott ételeket kínálnak a vendégeiknek. És bár jobbára „autentikus” fogásokat hirdetnek az étlapon, azok általában köszönőviszonyban sincsenek a helyi specialitásokkal. Mutatjuk, milyen jelekre figyeljen, hogy elkerülhesse az átverést.

Egyre gyakoribb jelenség a tömegturizmus, így nem csoda, hogy a népszerű üdülővárosokban mára az éttermek sokasága szakosodott kifejezetten a turistákra. Ezek közül a vendéglátóhelyek közül azonban nem kevés a turistacsapda

Turistacsapda illusztráció.
Turistacsapda / Fotó: Shutterstock / Illusztráció

Turistacsapda: ezekre a jelekre érdemes figyelni, hogy elkerüljük

  • Éttermek nagy forgalmú helyek mellett: a turistacsapdák gyakran olyan területeken találhatók, ahol kifejezetten nagy a turistakoncentráció, például a népszerű tereken vagy a főutcákon. De érdemes kerülni azokat a vendéglátóhelyeket is, amelyek óriási parkolók, vagy túrabuszos megállók környékén találhatók.
  • Többnyelvű, fényképes étlapok: a többnyelvű étlapok, különösen a képekkel ellátottak, gyakran a turistákra specializálódott létesítmények jelei. Bár a kétnyelvű menük egyre gyakoribbak, az már intő jel lehet, ha az étlap 4-5 különböző nyelven is elérhető.
  • Árak több pénznemben: ez ismét utalhat arra, hogy rossz árfolyamokkal vagy rejtett díjakkal próbálják kihasználni a turistákat.
  • Hiányzó vagy nem egyértelmű árak: ha az árak nem egyértelműek, az intő jel.
  • Agresszív marketing: a turistacsapdák előtt gyakori a kint álló személyzet, aki kedvezményes ajánlatokkal próbálja becsábítani a turistákat
  • „Különleges” étlapok vagy ételek: érdemes óvakodni az étlapon nem szereplő tételektől, specialitásoktól, különösen, ha az áraik nem egyértelműek.
  • Helyi vendégek hiánya: ha a vendéglátóhelyen kevés helyit lát, az egyértelművé teszi, hogy valójában kiket is céloz meg a vezetőség.
  • Hatalmas terasz: a rengeteg asztal arra utalhat, hogy a minőség helyett inkább a mennyiségre helyezi a hangsúlyt az étterem. 
  • „Autentikus” vagy „Hagyományos” állítások: ha egy étterem úgy érzi, hogy reklámoznia kell az autentikusságát, akkor valószínűleg a hitelesség hiányát próbálja kompenzálni.
  • Túl hosszú étlap: a túlméretezett, szinte minden kulináris stílust kielégítő kínálat szintén gyanús lehet.

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.