Az egész világon kitört a Labubu-őrület
A Labubu története Belgiumban kezdődött; egy Hongkongban született művész, Kasing Lung tervezte a karaktert, de a kínai Pop Mart játékgyártó tette világhírűvé. A 2015-ben debütált Labubu-babák azóta átlépték a kulturális határokat, és napjainkra globális jelenséggé váltak. A Pop Mart tőzsdei értéke pedig mára meghaladja a 40 milliárd dollárt.

Az egész világon kitört a Labubu-őrület
A Labubu népszerűsége a tengerentúlon azután kezdett szárnyalni, miután olyan hírességek, mint Rihanna és Dua Lipa mutatták meg a sajátjukat a közösségi platformokon.
A Labubut hegyes fülek, csipkézett fogak és huncut mosoly jellemzi,
és a babákat gyakran ábrázolják különböző pózokban és ruhákban, ami tovább növeli gyűjtői vonzerejét.
A Pop Mart gyakran dobja piacra a Labubu-figurákat vakdobozokban, ami azt jelenti, hogy a benne lévő konkrét karakter meglepetés, amíg a dobozt ki nem nyitják. Ez fokozza a játékok izgalmát, ugyanakkor a pszichológusok többször is bírálták ezt a marketingtaktikát, ugyanis kényszeres vásárlást ösztönöz.
Egy eredeti Labubu-figura ára 20–30 ezer forint között mozog a hivatalos magyar webshopokban. A népszerűségük és korlátozott elérhetőségük miatt viszont egyes Labubu-figurák igen értékesek lehetnek, a limitált kiadású darabok pedig elképesztő árakon kelnek el. Júniusban egy emberméretű Labubu például 150 ezer dollárért ment el egy pekingi aukción. A Labubu népszerűsége a hamisítványok (Lafufu-babák) fellendülését is táplálta. Aki beéri ezekkel a hamisítványokkal, az 4-6 ezer forint közötti összegért veheti meg őket.
A rendkívül népszerű Labubu-babák mögött álló kínai játékgyártó, a Pop Mart bejelentette, hogy nyeresége az idei év első hat hónapjában várhatóan szárnyalni fog. A pekingi székhelyű vállalat azt nyilatkozta, hogy a nyereség legalább 350%-os ugrására számít az adott időszakban, mivel a bevételek több mint megháromszorozódtak. A több mint 40 milliárd dolláros (31,6 milliárd font) tőzsdei értékkel rendelkező Pop Mart azt is közölte, hogy a nyereségességet a márka globális ismertségének növekedése és a költségellenőrzés is növelte.
További részletek az Origo oldalán olvashatók.


