BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az egész világon kitört a Labubu-őrület

Teljesen rákattant a világ egy furcsa babára, a játékot gyártó vállalat, a Pop Mart pedig elképesztő pénzeket keres. A pekingi székhelyű vállalat bevételei az idei év első hat hónapjában több mint megháromszorozódtak.

A Labubu története Belgiumban kezdődött; egy Hongkongban született művész, Kasing Lung tervezte a karaktert, de a kínai Pop Mart játékgyártó tette világhírűvé. A 2015-ben debütált Labubu-babák azóta átlépték a kulturális határokat, és napjainkra globális jelenséggé váltak. A Pop Mart tőzsdei értéke pedig mára meghaladja a 40 milliárd dollárt. 

A Labubu babákért világsztárok, influenszerek és magyar hírességek is rajonganak.
A Labubu-babákért világsztárok, influenszerek és magyar hírességek is rajonganak / Forrás: IC photo

Az egész világon kitört a Labubu-őrület

A Labubu népszerűsége a tengerentúlon azután kezdett szárnyalni, miután olyan hírességek, mint Rihanna és Dua Lipa mutatták meg a sajátjukat a közösségi platformokon.

A Labubut hegyes fülek, csipkézett fogak és huncut mosoly jellemzi,

és a babákat gyakran ábrázolják különböző pózokban és ruhákban, ami tovább növeli gyűjtői vonzerejét.

A Pop Mart gyakran dobja piacra a Labubu-figurákat vakdobozokban, ami azt jelenti, hogy a benne lévő konkrét karakter meglepetés, amíg a dobozt ki nem nyitják. Ez fokozza a játékok izgalmát, ugyanakkor a pszichológusok többször is bírálták ezt a marketingtaktikát, ugyanis kényszeres vásárlást ösztönöz.

Egy eredeti Labubu-figura ára 20–30 ezer forint között mozog a hivatalos magyar webshopokban. A népszerűségük és korlátozott elérhetőségük miatt viszont egyes Labubu-figurák igen értékesek lehetnek, a limitált kiadású darabok pedig elképesztő árakon kelnek el. Júniusban egy emberméretű Labubu például 150 ezer dollárért ment el egy pekingi aukción. A Labubu népszerűsége a hamisítványok (Lafufu-babák) fellendülését is táplálta. Aki beéri ezekkel a hamisítványokkal, az 4-6 ezer forint közötti összegért veheti meg őket.

A rendkívül népszerű Labubu-babák mögött álló kínai játékgyártó, a Pop Mart bejelentette, hogy nyeresége az idei év első hat hónapjában várhatóan szárnyalni fog. A pekingi székhelyű vállalat azt nyilatkozta, hogy a nyereség legalább 350%-os ugrására számít az adott időszakban, mivel a bevételek több mint megháromszorozódtak. A több mint 40 milliárd dolláros (31,6 milliárd font) tőzsdei értékkel rendelkező Pop Mart azt is közölte, hogy a nyereségességet a márka globális ismertségének növekedése és a költségellenőrzés is növelte.

További részletek az Origo oldalán olvashatók.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.