Ígéretes növekedési pályán a Netflix
A televízió és a mozik hegemóniája sokáig töretlennek tűnt, azonban a streamingszolgáltatók megjelenése és talán azon belül is a Netflix átrajzolta a filmezés világát. A Covid alatti időszak során jelentős változások zajlottak le a fogyasztói szokásokban, otthon is hamar elérhetővé váltak az exkluzív tartalmak, akár reklámok nélkül is, ez pedig mind a tévészolgáltatókat, mind pedig a filmes szakmát kihívások elé állította. Nem jelenthető ki egyértelműen, hogy teljesen átvette volna az uralmat a streaming, de a számok alapján elmondható, hogy egyre nagyobb sikernek örvendenek az ígéretes növekedést produkáló szolgáltatók.

A streamingszolgáltatások terén a lemorzsolódás továbbra sem jelentős, ráadásul a piacvezető szerepéből adódóan a Netflix a jelenlegi környezetben is javuló előfizetői bázis kiépítésén dolgozik, amely mostanra 300 millió feletti ügyfélszámot tudhat magáénak. Emellett a profitabilitás megőrzése, illetve javítása szempontjából az elmúlt években látott stratégiaváltás a Netflix számára is sorsdöntőnek bizonyult, hiszen a jelszómegosztások korlátozása, valamint az olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetési csomagok is növekvő előfizetői számokat eredményeztek.
Emellett a tartalomgyártás változatlanul kulcskérdés a növekedés szempontjából, hiszen a minőségi, változatos műsorok új előfizetők szerzésében, vagy esetleg a meglévő előfizetők megtartásában nyújtanak segítséget. Így az év második felére sem üres tárral készül a Netflix, hiszen többek között a Wednesday második évada, vagy a nagy sikerű Stranger Things befejező évada is jelentős tömegeket ültethet a televíziók elé. Továbbá egyre nagyobb hangsúlyt fektethet a nem angol nyelvű tartalmakra is a vállalat, hogy ezzel is szélesebb vásárlói kört fedhessen le a tartalmaival.
Ha a fundamentumokra is vetünk egy gyors pillantást, szintén nem kell megijedniük a befektetőknek, hiszen egyrészt a nemrég közzétett gyorsjelentés is erős eredményeket hozott, miközben az éves bevételi előrejelzésein is felfelé módosított a vezetőség. Az elemzői várakozások hosszabb távon is bővülést prognosztizálnak, így idén 45, majd 2026-ban 50 milliárd dollár feletti bevétel elérésére nyílhat lehetőség, míg profit oldalon is hasonló dinamikus növekedés várható, 11,5 milliárd dolláros nettó eredményt várva az idei évre.
A bruttó profitmarzs már az 50 százalékos szinteket közelíti, de a nettó eredményhányad tekintetében is a 25 százalék körüli szintekkel nem kell szégyenkeznie a Netflixnek. A generatív MI alkalmazása lehetőséget adhat a cég számára a költséghatékonyság növelésére, emellett fejlődés várható a személyre szabott ajánlások területén és a felhasználói bázis monetizálásában is. Ezzel együtt a bevételek 2030-ra akár 83 milliárd dollárra is emelkedhetnek a Bloomberg elemzői csapata szerint, így tehát folytatódhat a növekedési tendencia akár hosszabb távon is.


