Nyaralni induló magyarok, figyelem: sztrájk lesz az egyik legnagyobb fapados légitársaságnál, minden borulhat a repülőgépek menetrendjében - elegük van a dolgozóknak
A Munkavállalók Szakszervezete (UGT) országos sztrájkot hirdetett a Ryanair csoporthoz tartozó Azul Handlingnél a bizonytalan munkakörülmények és a munkajogok folyamatos megsértése miatt. Az Azul Handling számos spanyolországi repülőtéren dolgozik a Ryanair földi kiszolgálójaként.

A sztrájk első fordulói augusztus 15-én, 16-án és 17-én lesznek három idősávban, így 05:00-tól 09:00-ig, 12:00-tól 15:00-ig és 21:00-tól 23:59-ig, ettől kezdve pedig minden szerdán, pénteken, szombaton és vasárnap sztrájkolnak 2025. december 31-ig.
A sztrájkfelhívás előtt a szakszervezet párbeszédet kezdeményezett, de nem jutottak messzire,
a tiltakozás okai között pedig szerepel, hogy
- a részmunkaidőben foglalkoztatott állandó alkalmazottak munkaidejét nem rendezik törvényesen,
- hogy kényszerből túlóráztatják a dolgozókat, és
- hogy aránytalan szankciókat alkalmaznak velük szemben.
A szakszervezet elítéli, hogy a véleményét a vállalat nem veszi figyelembe például a bérpótlékok tekintetében. Az UGT arra is rámutat, hogy a
vállalat törvénytelenül korlátozza az egészségügyi okok miatti szabadságot követő munkába állítást,
és a munkaidő kiigazításának megtagadásával akadályozza a családi élet összeegyeztetéséhez való jogot.
A szakszervezet követeli, hogy a vállalat vonja vissza a szankciókat, tartsa be a megállapodásban foglaltakat, és kezdjen valódi tárgyalásokat a több mint 3000 munkavállaló munkakörülményeinek javításáról.
A Ryanairt az ág is húzza
Versenyfelügyeleti eljárást indított a GVH az egyik legnagyobb fapados légitársasággal szemben. Gyanújuk szerint a Ryanair az online repülőjegy-foglalások során több szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat. A vállalkozás valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat, emellett pszichés nyomásgyakorlással, úgynevezett sötét mintázatokkal tereli a jegyvásárlókat a drágább szolgáltatási csomagok felé. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) észlelte, hogy a Ryanair DAC (Ryanair) a magyar nyelvű weboldalán az online repülőjegy-vásárlási folyamat során több szempontból is félreérthető, időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat – közölte a hivatal.
A GVH gyanúja szerint a cég az oda-vissza útirányra egyszerre megvásárolt jegyek (retúrjegyek), valamint több utas egyidejű foglalása esetén nem megfelelően tájékoztatja a jegyvásárlókat arról, hogy a viteldíj csomagopciókat, valamint egyes szabadon választható szolgáltatások díjait az oda- és visszaútra külön-külön, valamint minden utas számára egyenként meg kell fizetni.


