A vállalatok még mindig félnek az új dolgoktól
A vállalkozások fele pezsgőt bonthat
A megkérdezett cégek esetében pozitív változásról számolhatunk be – ugyanis 38 százalékuk mondta azt, hogy „Kis mértékben, de növekedett a forgalom”; 27 százalékuk pedig nem tudott bevallani sem érdemi növekedés, sem érdemi csökkenést. Ők inkább úgy nyilatkoznak, hogy stagnálnak. A kutatásban résztvevők 7 százaléka jelezte, hogy kis mértékben, de csökkent a forgalmuk, 14,5 százalékuk pedig borúsan nyilatkozott: ők a vártnál sokkal rosszabb első félévet zártak. A felmért vállalkozások 12 százaléka viszont pezsgőt bonthat a féléves eredményük alapján: ők a vártnál sokkal jobb eredményt realizáltak.
Jönnek a marketingesek!
A KKV Marketing Felmérés egy fontos kérdése azt vizsgálja, hogy ki a marketinges a cégben. A megkérdezettek 58 százalékánál még mindig a cég vezetője a marketinges (döntéshozó), de minden korábbi évnél jobb arányban, a válaszadók 21 százaléka esetén már megbízott belső munkatárs, 3,5 százalékuk esetén kiszervezett marketinges munkatárs, illetve cég gondoskodik erről a fontos területről. Megdöbbentő, hogy a kutatásban részt vevő cégek 17,5 százalékuk esetén még mindig szervezetlenül, tervezetlenül, „ad-hoc” módon folyik a marketingkommunikációs munka.

„Az idei felmérés egyik legérdekesebb eredménye ez az 58 százalék – ugyanis minden korábbi évben a cégek 80-90 százalékánál maga a cégvezető felelt a marketingért is, ami tudjuk: nem hatékony és nem egészséges egy fejlődésre szánt cég esetében. Ez azt jelenti, hogy a cégek menedzsmentje fejlődik és ráeszméltek arra, hogy cégvezető és a marketinges döntéshozó nem lehet ugyanaz a személy. Ez valahol a marketing tanácsadói szakma eredménye is…” – kommentálta a kutatást Miklovicz Norbert, marketing stratéga, a kutatás vezetője.
Weboldal, Facebook, Instagram – ebben látják a megoldást a kkv-k
A kutatás során a marketingeszközök használatáról is kérdeztük a kitöltőket. 51 válaszadási lehetőséget adtunk meg, amelyek mindegyike egy-egy közismert marketingeszköz volt és azt vizsgáltuk, hogy a cégek milyen marketingeszközöket használták a 2019-es év első felében.
Az eredményből kiolvasható, hogy a választ adó cégek egyértelműen az online marketingeszközöket preferálják és használják.
A leggyakrabban használt marketingeszközök rangsora:
További kérdés lehet, hogy miért született ilyen eredmény, vajon a cégvezetők (akik, mint megtudtuk felerészt még mindig maguk hozzák a marketing döntéseket) miért maradnak a biztos, bevált eszközöknél, és miért nem nyitnak az újdonságokra, vagy nem tartják szükségesnek más csatornákon való jelenlétet.
A legritkábban használt marketingeszközök rangsora:
„Az eredmény azzal magyarázható, hogy a cégek még mindig félnek az új marketingeszközöktől és leginkább a mainstream marketingeszközökhöz (sok szolgáltató, sok tanácsadó, sok információ a használatukról, alacsony belépési küszöb) nyúlnak, holott a legritkábban használt eszközök közül több sokkal személyesebb és hatékonyabb mint a gyakrabban használt eszközök” – kommentálja az eredményt Miklovicz Norbert.
2020: Márkaépítésbe fognak a vállalkozások!
És, hogy mely témákban szeretnének a kutatásban résztvevő kkv cégvezetők és döntéshozók fejlődni leginkább? Kutatásunk állandó kérdése és egyben az egyik legfontosabb válasz is. Egyfajta trend előrejelzés, hiszen eddig minden évben az a terület kapott a marketing tanácsadói piacon reflektorfényt, amely a kutatásban is az elsők között szerepelt.
Lássuk, miben akarnak fejlődni a cégvezetők 2020-ban:
A kutatás konzekvenciája röviden
A kutatásról
Felmérésünket kitöltő cégek árbevétele:
(A kutatás a 2019-es üzleti év első félévét vizsgálta. Kitöltése önkéntes alapon és online történt, eredménye nem reprezentatív.)


