BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mit tudunk elintézi a különböző pénzintézetek call centerén keresztül?

Ma már szinte mindenki kötődik valamilyen formában a pénzintézetkehez. Bankszámlával és bankkártyával rendelkezünk, hitelügyletünk van, vagy valamilyen megtakarításunk. Ahhoz, hogy bizonyos dolgokat el tudjunk intézni vagy egyes adatokat módosíthassunk, nem szükséges személyesen bemennünk és órákig várnunk a bankban. Mindössze annyit kell tennünk, hogy felhívjuk a bankoz tartozó ügyfélszolgálatot, úgynevezett call centert. Természetesen vannak olyan ügyletek, amik személyes jelenlétet igényelnek, de egyszerűbb módosításokat könnyedén elintézhetünk telefonon is.

Persze az, hogy miket tudunk elintézni ezzel a módszerrel, bankonként változó lehet. A pénzintézet dönti el, hogy milyen adatokat vagy paramétereket tudunk megváltoztatni. Vannak bankok, akik engedélyezik a telefonos hitelkeret bővítést, de vannak intézmények, ahol ezt vagy a hozzájuk tartozó weboldalon vagy személyesen lehet megtenni. A legtöbb call centerben viszont a személyes adatok, mint a lakcím vagy levelezési cím változtatását engedélyezi a bank.

Elveszett vagy elnyelt bankkártya esetén is telefonálhatunk?

Abban az esetben is intézkedhetünk telefonon, ha a bankkártyának lába kél. Először persze ellenőrizzük, hogy biztosan elvesztettük vagy ellopták, mert a pótlás és a letiltás nincs ingyen. Ha meggyőződtünk róla, hogy nincs meg a kártyánk, akkor a letiltást természetesen telefonon is elintézhetjük. Akkor sem kell aggódnunk, ha épp külföldön tartózkodunk, mindössze a 0036 előhívószámot kell használni a bankunk által megadott segélyhívószám előtt, ami általában 0-24 órában elérthető.

Fotó: VG / PR

Hasonló az eljárás, ha a bankautomata nyel el a kártyánkat. Ez akkor történhet meg, ha rossz pin-kódot ütünk be, vagy nem vagyunk elég gyorsak, és 30 másodpercnél tovább tart kivenni a kártyát az automatából. Ha ez megtörténik velünk, nem essünk pánikba, hanem maradjunk az automatánál, és azonnal hívjuk a bankautomatán található telefonszámot. Ugyanezt tegyük, ha netalántán a pénzt felejtjük el kivenni, és azt húzza be a gép, az ügyfélszolgálat ebben az esetben is a rendelkezésünkre áll.

Mit érdemes tudni ezekről a telefonszámokról?

A legtöbb bank esetében a hozzájuk tartozó ügyfélszolgálat száma 80-as előhívószámmal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy belföldön díjtalanul hívható. Az adott pénzintézet honlapján tételes listát is találhatunk, hogy milyen ügyfél milyen számot hívjon. Külön vonala lehet a magánszemélyeknek, és a vállalati számlával rendelkezőknek. Amennyiben csak egyetlen számot találunk, akkor a hívás után gombnyomással tudjuk kiválasztani a problémánkhoz vagy kérdésünkhöz illő vonalat.

De nem szükséges ezeket a számokat elraktározunk a telefonunk memóriájában. Ha rendelkezünk állandó internet kapcsolatban, a mobilunk segítségével is bármikor rákereshetünk a bankok telefonszámára. Ebben egy igen hasznos weboldali is a segítségünkre lehet. Ez a telefonszam-tudakozo.hu, ahol nemcsak magánszámokat kereshetünk meg vonalast és mobilt egyaránt, hanem akár bankokét is. Egyes pénzintézetek összes fiókjának az elérhetőségét kikereshetjük, ha felmegyünk az oldalra.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.