Turizmus

Ausztriában költik a legtöbbet a magyarok

Az utóbbi négy évben kifejezetten divattá vált a bevásárlóturizmus.

Folyamatosan növekszik a magyar bevásárlóturizmus, a KSH adatai szerint 2018 első három negyedévében 95 milliárd forintot költöttünk külföldön – kifejezetten vásárlási céllal –, és ennek megfelelően a 2017-es hasonló időszakban mért 3,5 millióról 3,8 millióra nőtt a tranzakciók száma. Értékben 28 százalékkal nőtt a külföldi költés – írta a Blokk.com internetes kereskedelmi szakportál.

A várakozások szerint egész évre vetítve a tavalyelőtti 103 milliárd forint után 130 milliárd forintra nőhetett 2018-ban a magyar bevásárlóturizmusból eredő külföldi költekezés. A magyarok legkeresettebb bevásárlási célpontja Ausztria, amelyet Szlovákia követ, a harmadik helyen Szerbia áll.

Fotó: Shutterstock

Ausztriába a márkás termékekért járnak át a magyarok, Szlovákiába élelmiszerért, főleg sörökért és tejtermékekért, és vélhetően Szerbiába is ugyanezért.

Az utóbbi négy évben kifejezetten divattá vált a bevásárlóturizmus. A KSH adatainak összehasonlításából kiderül, hogy 2014 óta 47 százalékkal nőtt a kiutazások (egyben a tranzakciók) száma, és négy év alatt 136 százalékkal lett magasabb a költések értéke. A trend valószínűleg a következő években sem változik.

Az egyensúly azonban nem bomlott meg, a magyar költésekkel szemben a külföldiek is szívesen járnak Magyarországra vásárolni, az itteni költéseik a KSH adatai szerint 177 milliárd forintot tesznek ki. Jellemzően osztrákok és szlovákok járnak hozzánk, mert náluk hiába alacsonyabb az áfa, a gyengébb forint miatt sok terméket itt érdemes beszerezniük, főleg, ha a boltokban akciók vannak. Ukrajnából is előszeretettel jönnek Magyarországra a bevásárlóturisták, őket főleg a nagyobb áruválaszték és a minőségi termékek érdeklik.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Szerbia bevásárlóturizmus Szlovákia Ausztria
Kapcsolódó cikkek