Visszatértek a turisták Csehországba, az első negyedévben a tavalyi 280 ezerhez képest éppen a tízszeresére, azaz 2,8 millióra nőtt a cseh szállodák vendégszáma – közölte a hét elején az ország statisztikai hivatala. A vendégek többsége a szomszédos európai országokból érkezett, azaz a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások enyhítése a távolabbi országokból még nem vonzotta a látogatókat.

Sun,Rays,Filling,The,Scene,With,Colors,During,Sunrise,On
A vendégek többsége a szomszédos európai országokból érkezik a cseh fővárosba.

Fotó: Shutterstock

 

A további fellendülés érdekében ezért a prágai repülőtér, valamint a városi és az országos idegenforgalmi hivatal közös nemzetközi marketingkampányt indított, amelynek során a három szervezet felosztotta egymás között az egyes régiókat. Míg a prágai repülőtér az Egyesült Államokból érkező látogatókat célozza meg, a Cseh Turisztikai Hivatal a Közel-Keletre, Prága városa pedig a kiválasztott európai piacokról és Izraelből érkező turistákra összpontosít.

Frantisek Cipro, a prágai turisztikai hivatal elnöke elmondta, hogy a főváros júniusban elindítja a Stay in Prague (Maradj Prágában!) digitális kampányt, amely során a Mastercard adatait felhasználva olyan célcsoportokat szólítanak meg, amelyek különleges érdeklődési körrel rendelkeznek – például a történelem vagy a gasztronómia iránt –, és arra ösztönzik őket, hogy hosszabb ideig maradjanak, és így több pénzt költsenek el Prágában.

Eközben az országos idegenforgalmi hivatal kampánya összesen 14 országot céloz meg, és elsősorban Szaúd-Arábiára és Kuvaitra fókuszál, innen szeretnék pótolni a hiányzó ázsiai és az oroszországi turistákat.

Hangsúlyozva a közvetlen légi összeköttetések fontosságát, az elmúlt hónapokban a cseh főváros számos közvetlen légi járatot újított meg és vezetett be, főként az említett relációkban, tehát az Egyesült Államok, Európa és a Közel-Kelet repülőterei felé.