Ajándékba főleg vöröset adunk

Mezőgazdaság | Vállalatok

A borok ajándékozásának gyakorlata a legtöbb vállalatnál sokéves hagyomány, úgy tűnik azonban, az idén sincs egységes trend, ki-ki saját ízlése és gondolata mentén választ bort üzleti partnereinek. A néhány megkérdezett – különböző iparágban tevékenykedő vállalat – azonban számos dologban megegyezik. A választást mindenhol alapos kutatómunka, netán személyes pincelátogatás előzi meg. Az ajándékozók vagy már befutott, jelentős piaci értékű márkanevet választanak, vagy igyekeznek a legkedvezőbb ár-érték arányú, ígéretesnek tartott, a szélesebb közönség előtt kevéssé ismert bort felkutatni ügyfeleiknek. A legtöbb ajándékozó cég év végén egyértelműen a vörösborok mellett tör lándzsát.
A Budapest Autófinanszírozási Zrt. elkötelezett a villányi vörösborok mellett. Révész Tamás vezérigazgató választása vallottan és vállaltan szubjektív volt: „Olyan borász márkáját akartuk adni a partnereinknek, akit ismerünk, és akinek a boraival évek óta elégedettek vagyunk. Így esett a választás Malatinszky Csaba egyik csúcsborára.”
Az Avantgarde Group is hazai, noha kivételként – a Béres-pincészet Naparany cuvée-je formájában – fehérbort választott partnereinek.
Ezzel teljesen ellentétes az Erste Bank Nyugdíjpénztár vezetőjének a megítélése, aki szerint télen egyértelműen vörösbort illik adni, így esett a választásuk az egyik soproni pincészet vöröseire. A borajándékozásról és a fajtaválasztásról szólva Mohr Lajos ügyvezető igazgató megjegyezte: „Partnereink körében a bor kedvelt ajándék, ráadásul férfiaknak és nőknek egyaránt választható megfelelő fajta. A kiválasztáskor információkat kértünk a borkereskedő cégtől, valamint az év során figyelemmel kísértük az ismerősi kör értékítéletét.”
Az osztrák tulajdonú Gutmann privát bank az idén az év végi ajándékozásra félretett keretet jótékonyságra fordítja. „A néhány, bor iránt különösen elkötelezett ügyfelünknek azonban egy-egy hazai-külföldi borpárosban gondolkodunk” – árulta el Varga Szabolcs vezérigazgató. Azután az elkötelezettségről szólva hozzátette: „A hazai bornál kötelességünknek érezzük a hungarikumok erősítését, választásunk valamelyik Tóth István- vagy St. Andrea- bikavérre esik majd. A külföldi bor esetében pedig ki szeretnénk törni a cabernet sauvignon–franc–merlot háromszögből, és a Chateau de la Gardine Gaston Philippe-je mellett tesszük le a voksunkat; a 2001-es különösen szép tétel.”

Az ázsiai piacok felé tart a Scitec

Már az online tér is hangsúlyos a sport-táplálékkiegészítőket gyártó és forgalmazó Scitec modelljében.

Tovább zöldíti a várost a Főkert

A főváros kiemelt jelentőségű területein újabb, nagyszámú fatelepítésre készül a Főkert, amely a közelmúltban nyolcezer üres fahelyet töltött be.
Világgazdaság Piactér