Engedélye még nincs, de indulna a RonanAir

Közlekedés | Vállalatok
Repülők üzemben tartására vonatkozó engedélye ugyan még nincs a szárnyait bontani akaró RonanAirnek, de dolgozóit már július 1-jétől munkába állítaná.

A közeli startot ígérő új légitársaságnak, a RonanAir Kft.-nek egyelőre nincs engedélye – tudta meg a Világgazdaság. A fejlesztési tárca kérdésünkre azt válaszolta, hogy a légitársaság előzetes tájékoztató munkaanyagot adott be a hatósághoz, amelyben két ATR–72/500 légi jármű üzemben tartására tett szándéknyilatkozatot. A dokumentumban foglaltak nem egyenértékűek a hivatalos engedélykérelem tartalmával. A munkaanyag felülvizsgálata folyamatban van. Ha azt a hatóság elfogadhatónak találja, a légitársaság benyújthatja majd a légi járművek üzembentartási engedélyének megszerzésére vonatkozó kérelmét. Az engedélyek tehát még hiányoznak, de – amint azt több internetes oldal is kiszúrta – a cég már dolgozókat toboroz. A hirdetések szerint az állásokra június 24-ig lehet jelentkezni, a foglalkoztatás kezdete pedig július 1. Így tehát egy hetük maradt a pályázatra azoknak, akik például kereskedelmi vagy számviteli vezetők szeretnének lenni a tevékenységét nemsokára megkezdő légicégnél, a RonanAirnél.

Információink szerint a társaság több magyarországi repülőtér-üzemeltetőt is megkeresett. A ferihegyi repülőteret működtető Budapest Airport Zrt. ezt nem kívánta kommentálni, az Airport Debrecen Kft. ügyvezetője, Herdon László viszont megerősítette a hírt. Mint elmondta, a RonanAir körülbelül egy hónappal ezelőtt megkereste őket azzal a kérdéssel, hogy amennyiben járatokat indítanának, hajlandók lennének-e kiszolgálni őket. Ennél konkrétabb lépés még nem történt.

A budapesti székhelyű RonanAirt nem sikerült elérnünk, honlapjuk építése – mint írják – folyamatban van, és „hamarosan itt lesznek az új, fantasztikus oldalukkal”. Lapunk azonban úgy tudja, hogy a társaság a magyarországi, belföldi légi szállítást akarja újjáéleszteni. Ezzel összhangban van a fejlesztési tárcához benyújtott, a gépekkel kapcsolatos tájékoztató: ezek az ATR–72/500 gépek regionális utasszállítók. Mindezeken túl arról értesültünk, hogy a RonanAir prémiumkategóriában repülne. Kérdés, hogy egy ilyen, például Budapest–Debrecen közötti 25 perces útra – plusz a repterekre való kijutás és az ottani várakozás – hogyan lehet rendszeresen megtölteni a gépeket.

Az álláshirdetésekben az áll, hogy a légitársaság 22, a környéken lévő célállomásra kíván járatokat indítani. Ehhez képest a listán található például – legtávolabbi célpontként – Tunézia. A járatok többsége Budapestről startolna, de akad köztük Debrecen–Marosvásárhely útvonal is.

A hárommillió forint jegyzett tőkéjű céget 2014-ben alapította Godaliyanage Rohan Nanayakkara Srí Lanka-i tiszteletbeli magyar konzul, de a társaság csak most kezdte a munkatársak toborzását. A fentiek alapján a közeli start eléggé kétséges.

17:01
Gazdaság

Nagyot zuhantak a nagy cégek beruházásai

Tavaly 20 százalékkal estek a beruházások, ebben a költségvetési szervek és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások is szerepet játszottak.
14:57
Gazdaságpolitika

A Brexit lenyomja még a reklámpiacot is

A bizonytalanságok miatt a brit cégek máris visszafogják befektetéseiket, s újabb nagy értékpapír-kereskedő jelentette be, hogy elköltözik Londonból.
Világgazdaság Piactér