BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Evolúció

Tavaly, amikor az új Astra piacra lépett, azt írtuk az Irányjelzőben, hogy ez a legjobb kocsi, amelyet az Opel valaha is létrehozott. Erre jön az idén felfrissített Vectra, és nem találunk jelzőket. Ez a modell magáért beszél.

Úgy kezdődött, hogy az az új Astra és az új Zafira formavilága annyival meghaladta az egyébként igen sikeres Vectráét, hogy az Opelnél úgy döntöttek: átfazonírozzák a modellt, s ha már a ruhájához hozzányúlnak, az alatt is végeznek egy kis munkát. A négy- és ötajtós Vectra limuzin és a Vectra Caravan legfontosabb jellemzői az új "arc", az alaposan átdolgozott hajtóműválaszték, amelynek csúcsa a 230 lóerős, 2,8-es, V6-os turbó, valamint számos más, egyedülálló műszaki csemege.

Így például a továbbfejlesztett IDS- (Interaktives Dynamisches Fahrsystem) futómű biztosabban uralhatóvá és észrevehetően komfortosabbá tette az autót. A futóművek és az elektro-hidraulikus szervokormány áthangolása révén jobb lett az egyenes futás, és középhelyzetben még érzékenyebben reagál a kormány.

De visszatérve a külsőhöz: a teljesen áttervezett orrkiképzés a jellegzetes oldalvonallal együtt dinamikussá és sportossá teszi az autót. További fontos vonás az Opelre jellemző él a motorháztetőn, az első lökhárító kifejezett nyilazása, és főképp a nagy, a sárvédőbe, illetve a motorháztetőbe nyúló fényszóróegység. Az átlátszó üveg alatt krómmal borított hengeres reflektoregységek úgy merednek előre, mint egy űrcirkáló lézerágyúi. Odabent pedig azt tapasztaljuk, hogy sokkal jobb lett az általános anyagminőség: a műszerfal és az ajtókárpitok felső része bőrszerűen barkázott - műanyag, kellemes tapintású és puha.

A vezetőhely körül könnyedek és elegánsak a kerek szellőzők és - az Elegance kiviteltől - a krómszínű kezelőszervek. Ehhez jönnek még az átformált, színkombinációs, fa- vagy alumíniumhatású betétek, a "Silberline" karbonhatású elemei, illetve a műszeregység határozott vonalú árnyékolója. Mindegyik modell sportos, háromküllős volánt kapott.

Az új modellválaszték a korszerű Ecotec motorok ötféle benzines (1,6-2,8 liter, 100-230 LE) és négyféle CDTI dízelmotorral (1,9-3,0 liter, 100-184 LE) kaphatók. A Vectra és a Signum alumíniumépítésű 2,8-as V6-osát kettős beömlésű turbó teszi dinamikussá. A változó vezérlésű, 60 fokos hengerszögű erőmű már 1500-as fordulatszámnál leadja 330 newtonméteres nyomatékmaximumának 90 százalékát. A csúcsérték aztán az 1800-tól 4500-ig terjedő széles sávban áll rendelkezésre.

Imponálók a menetteljesítmények is: százra 7,3 másodperc alatt a gyorsul, a (leszabályozott) csúcssebesség 250 km/óra. Ilyen gyors Vectra még nem volt!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.