Evolúció

Ipar | Vállalatok

Tavaly, amikor az új Astra piacra lépett, azt írtuk az Irányjelzőben, hogy ez a legjobb kocsi, amelyet az Opel valaha is létrehozott. Erre jön az idén felfrissített Vectra, és nem találunk jelzőket. Ez a modell magáért beszél.

Úgy kezdődött, hogy az az új Astra és az új Zafira formavilága annyival meghaladta az egyébként igen sikeres Vectráét, hogy az Opelnél úgy döntöttek: átfazonírozzák a modellt, s ha már a ruhájához hozzányúlnak, az alatt is végeznek egy kis munkát. A négy- és ötajtós Vectra limuzin és a Vectra Caravan legfontosabb jellemzői az új “arc”, az alaposan átdolgozott hajtóműválaszték, amelynek csúcsa a 230 lóerős, 2,8-es, V6-os turbó, valamint számos más, egyedülálló műszaki csemege.

Így például a továbbfejlesztett IDS- (Interaktives Dynamisches Fahrsystem) futómű biztosabban uralhatóvá és észrevehetően komfortosabbá tette az autót. A futóművek és az elektro-hidraulikus szervokormány áthangolása révén jobb lett az egyenes futás, és középhelyzetben még érzékenyebben reagál a kormány.

De visszatérve a külsőhöz: a teljesen áttervezett orrkiképzés a jellegzetes oldalvonallal együtt dinamikussá és sportossá teszi az autót. További fontos vonás az Opelre jellemző él a motorháztetőn, az első lökhárító kifejezett nyilazása, és főképp a nagy, a sárvédőbe, illetve a motorháztetőbe nyúló fényszóróegység. Az átlátszó üveg alatt krómmal borított hengeres reflektoregységek úgy merednek előre, mint egy űrcirkáló lézerágyúi. Odabent pedig azt tapasztaljuk, hogy sokkal jobb lett az általános anyagminőség: a műszerfal és az ajtókárpitok felső része bőrszerűen barkázott – műanyag, kellemes tapintású és puha.

A vezetőhely körül könnyedek és elegánsak a kerek szellőzők és – az Elegance kiviteltől – a krómszínű kezelőszervek. Ehhez jönnek még az átformált, színkombinációs, fa- vagy alumíniumhatású betétek, a “Silberline” karbonhatású elemei, illetve a műszeregység határozott vonalú árnyékolója. Mindegyik modell sportos, háromküllős volánt kapott.

Az új modellválaszték a korszerű Ecotec motorok ötféle benzines (1,6-2,8 liter, 100-230 LE) és négyféle CDTI dízelmotorral (1,9-3,0 liter, 100-184 LE) kaphatók. A Vectra és a Signum alumíniumépítésű 2,8-as V6-osát kettős beömlésű turbó teszi dinamikussá. A változó vezérlésű, 60 fokos hengerszögű erőmű már 1500-as fordulatszámnál leadja 330 newtonméteres nyomatékmaximumának 90 százalékát. A csúcsérték aztán az 1800-tól 4500-ig terjedő széles sávban áll rendelkezésre.

Imponálók a menetteljesítmények is: százra 7,3 másodperc alatt a gyorsul, a (leszabályozott) csúcssebesség 250 km/óra. Ilyen gyors Vectra még nem volt!

Az amerikai kormány több milliárd dolláros segítséget ad a farmereknek

Az újraválasztására készülő elnök az idén már ötödször járt kampányúton a középnyugati Wisconsinban.

Ők a legjobban kereső focisták

Az első helyen nincs nagy meglepetés.

Korrupcióellenes ügynökséget támogatna a FIFA

Gianni Infantino szerint a szövetség anyagilag is támogatna egy olyan ügynökséget, amely a sportban lévő korrupció ellen küzd.

Sok pénzt bukott a legsikeresebb olasz klub

Több mint 70 milliós veszteséggel zárta az előző szezont a Juventus.
Világgazdaság Piactér