BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harminc százalékkal kevesebb pénz a Szépművészeti Múzeumnak

A pénzpiaci válság ellenére továbbra is a bankok, pénzügyi vállalatok a hazai kulturális intézmények, rendezvények legnagyobb támogatói, de továbbra is jelentős szeletet képviselnek a távközlési cégek.

Ennek ellenére még a „jól szponzorálható” rendezvények, intézmények is visszaeséssel számolnak az idén. A vállalatok ugyanakkor nem szívesen ismerik el: szorítani kell a szponzorációs büdzsén.

Előreláthatólag 30-40 százalékkal csökken a vállalati szponzoráció a Szépművészeti Múzeumban az idén 2008-hoz képest – válaszolt a Világgazdaságnak Baán László, az intézmény főigazgatója.

A magántámogatás a Szépművészeti éves költségvetésének mintegy 10 százalékát teszi ki, az idén azonban az állami szubvenció is csökken, így összességében hozzávetőleg 10 százalékos bevételkieséssel számolnak. Baán László szerint a pénzpiaci válság ellenére is a legnagyobb mecénások a bankok és más pénzintézetek maradnak, amelyek kivétel nélkül kiállításokat, projekteket szponzorálnak.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.