Ha az árlistára pillantunk, gyors fejszámolás után kiderül, hogy a 105 lóerős 1.6 TDI 5 140 870 forintos árával 550 ezer forinttal drágább az azonos teljesítményű 1.2 TSI-nél.
Komoly befektetés tehát a takarékos dízelmotor, amely a gyakorlatban csak pár decivel bizonyult takarékosabbnak a benzinesnél (6,7 l/100 km), tesztátlagunk 6,3 literre jött ki. Persze lehet, hogy valamikorra behozza az árát a dízel, de a lassan bemelegedő motor és a nagyon hosszú áttételezésű, ötfokozatú váltó miatt egyértelműen azoknak jöhet be, akik leginkább városon kívül használják autójukat. 130 km/óránál laza 2300-at forog a főtengely, így nem meglepő, hogy ilyenkor csak 6,0 litert iszik az 1,6-os TDI. Állandó országúti tempónál 5,0 liternél is kevesebb csúszik le a torkán, vagyis ilyen körülmények között 1000 kilométeres hatótávval kalkulálhatunk.
Azt kell megszokni, hogy nem lehet alacsony fordulaton felkapcsolni, mert a hosszú fokozatkiosztás ezt nem teszi lehetővé. Ha viszont 1600-as fordulat felett tartjuk a motort, szépen szedi a lábát a Toledo, amit a 10,6 másodperces gyorsulás és a 190 km/órás végsebesség is alátámaszt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.