BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jót tett az M4 Sportnak az olimpia

Százezrek nézték mindennap a közmédia csatornáin az olimpiai közvetítéseket, amelyek hirdetési szempontból is kedvezően alakultak. Főműsoridőben azonban előzni tudott az RTL Klub.

A Rio de Janeiro és Budapest közötti ötórás időeltolódás ellenére naponta több százezren követték nyomon az M4 Sporton az olimpiai közvetítéseket. A csatornán az olimpiai események közül tizenegynek a nézettsége haladta meg a hatszázezer főt, további 31-é volt 500-600 ezer között – közölte a Világgazdasággal a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA). (Az idei olimpián a döntők egy része magyar idő szerint az éjszakai órákban volt, így a nézettségük nem hasonlítható az előző, londoni olimpiáéhoz, amikor a nagy érdeklődésre számot tartó események, döntők nagyrészt magyar főműsoridőben voltak.)

Az M4 Sport teljes műsoridőben adta a riói eseményeket, melyekből az M5 is közvetített, ez összesen 707 órányi műsoridőt tett ki a két csatornán. Az M4 Sporton az egy nézőre jutó napi átlagos tévézési idő a 2016. március–májusi időszak 42 percéről az olimpia alatt 114 percre emelkedett. A játékok idején az M4 Sport közönségaránya 11,9 százalékra nőtt teljes napra, főműsoridőben pedig 10,3 százalékos részesedést ért el a teljes lakosság körében az adó, amely a 16 napból 13-on piacvezető volt. Az olimpia magyar vonatkozású eseményei, mint például az úszáselőfutamok, a kajak-kenu-előfutamok magyar idő szerint kora délután zajlottak, míg a döntők egy része éjszaka és a hajnali órákban. Ezért érdemes a napszakokat külön is megvizsgálni: így nézve azt látjuk, hogy az RTL Klub tudott előzni főműsoridőben, a többi sávban az M4 Sport volt az első – emelte ki az MTVA.

A hirdetői szempontból kiemelt 18–49 éves korcsoportban is átrendeződtek az erőviszonyok, mivel a kereskedelmi adók közönségének jelentős része az M4 Sport adóra vándorolt – hangsúlyozta a közmédia –, a csatorna közönségaránya az olimpia idején ebben a körben a korábbi érték többszörösére, 12,8 százalékra nőtt. A fiatal felnőtt férfiak körében még nagyobb, teljes napra 14,4 százalékos részesedést ért el az adó.  

Az elmúlt két hét nézettségi adataiból azonban az is látszik, hogy az RTL Klub a kereskedelmi célcsoportban megtartotta az első helyeket. Az olimpia időszakában természetesen az M4 Sport közönségaránya érezhetően megemelkedett, ezzel kalkulált az RTL Klub is, így volt ez a labdarúgó-Eb ideje alatt is – tájékoztatta lapunkat az RTL Magyarország marketingkommunikációs osztálya. Az RTL azzal is számol, hogy már hétfőtől visszaállnak az ilyenkor megszokott nézettségi adatok. A TV2 csoport portfóliójába tartozó csatornák nézettségét kevésbé zavarta az olimpia, sőt a Mozi+ nevű filmcsatornájuk bőven nőni tudott az esemény ideje alatt – közölte a TV2.

Bár a szurkolói lendület végig fennmaradt, lehettek olyanok, akik nem láthatták a versenyeket, ezért a közmédia úgy döntött, hogy augusztus 22. és szeptember 7. között a teljes olimpiát megismétli az M5-ön. Az eseményeket magyar idő szerint adják, így szeptember 7-én 22 órakor a záróünnepséggel lesz a vége az ismétlésnek. (Az M5 a tervek szerint szeptemberben rajtol kulturális-oktatási csatornaként.)

Az olimpia reklámértékesítése a terveknek megfelelően alakult, szinte minden jelentős szektorból érkeztek hirdetők – válaszolta lapunknak Lukács Csaba, a reklámidőt értékesítő Atmedia ügyvezető igazgatója. A szponzorációs megjelenések értéke általában a piac 5-6 százalékát teszi ki, az olimpia esetében azonban a szponzorációs megjelenések az összbevétel közel felét hozták, így elmondható, hogy a hirdetők kiemelten érdeklődtek eziránt.

Rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosítottak

A világ vezető globális műholdas szolgáltatója, a SES a korábbi játékokkal összehasonlítva rekordnagyságú műholdas kapacitást biztosított az idei olimpiához. Az összességében 23 ezer órányi kapacitást a SES négy műholdján foglalták le a szolgáltatók az események közvetítésére, hogy a nézők Amerikában, Európában, Ázsiában és Afrikában is nézhessék az adást. A SES 2000 óta biztosít kapacitást az olimpiai közvetítésekre, és az igény a riói olimpián felülmúlta az eddigieket – mondta Richard Lamb, a SES alkalmi használat szolgáltatással foglalkozó részlegének vezérigazgatója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.