Már májusban kilógott a lóláb a BKV offshore tendergyőztesénél
Már május végén tudnia kellett a Budapesti Közlekedési Vállalatnak(BKV), hogy kockázatos leszerződni az offshore hátterű vállalattal – írja a Magyar Nemzet a birtokába került belső jelentésre hivatkozva.
Még novemberben számolhattunk be a fővárosi közlekedési vállalat közbeszerzésén nyertes cég gyanús hátteréről. Azóta azonban újabb fejlemények láttak napvilágot.
Már május 25-én tudták a BKV-nál, hogy kockázatos leszerződni az offshore hátterű buszos céggel derül ki a lap birtokába került belső jelentésből.
A fővárosi közlekedési vállalat döntéshozóinak tudnia kellett arról, hogy a hat használt, alacsonypadlós csuklós autóbusz bérlésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárására a legjobb ajánlatot egy referenciák nélküli, jogelőddel nem rendelkező és frissen alapított CR-Facilities Zrt. nyújtotta be – derül ki abból a vizsgálati anyagból, amelyet a cég belső ellenőrzési főosztálya készített.

A hírportál birtokába került dokumentum alapján
a BKV felügyelőbizottsága tisztában volt azzal, hogy a gyanús hátterű cég átvilágítása során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, mivel a cégnek tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ.
A vizsgálati anyag szerint a vállalaton belül működő Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság (ATÜI) már 2020. május 25-én, az ajánlattevő CR-Facilities Zrt. felbukkanásakor azonnal átvilágítást kezdeményezett a vállalatbiztonsági csoportnál, mivel a céget mindösszesen egy héttel azelőtt jegyezték be 17 millió forint törzstőkével, amely nem erősíti azt, hogy ezzel a céggel érdemes lenne szerződnünk egy alsó hangon is 200 millió forint feletti induló tőkét igénylő projektre – írja a lap.
A biztonsági vizsgálat számos más, egyértelműen kockázatot jelentő tényt is feltárt a későbbi nyertessel kapcsolatban.
A BKV megkötötte, majd felmondta az offshore céggel a szerződést
Egy dokumentum szerint a BKV már megkötötte a kérdéses céggel a buszbérlési szerződést, amelyet ezt követően bontott fel a főváros.


