Handelsblatt
A CDU/CSU kancellárjelöltje, Edmund Stoiber versenytársa - és esetleg hivatali elődje - programját írja tovább: a jövedelemadó legfelső sávjánál egy lépcsővel lépne lejjebb, de később. A társasági adó maradna, akár az ökoadó. Ebből látszik, milyen nehéz az adórendszer kitaposott útjától eltérni. Ehhez járul, hogy Stoiber a kevés munkaerőt foglalkoztatókat messzemenően mentesíteni akarja a társadalombiztosítási járulékoktól. A tb gyorsan ható szanálási programjával azonban eddig adós maradt. Viszont a kihívó több pénzt ígér a családoknak, a nevelésnek és a középosztálynak. Mindkét fél több pénzt akar költeni a véderőre, a közlekedési beruházásokra és a helyhatóságokra. Különbség csak az apró betűs részek között van. Megtakarítási elgondolásokat hiába keresünk a pártoknál. Így már felületes áttekintésnél is kitűnik, sem a vörös, sem a fekete számítás nem stimmelhet.
Financial Times
Szeptember 11-e után azt jósolták, hogy a repülőutazás nehezebb lesz. Bizonyos tekintetben ez beigazolódott, főleg az Egyesült Államokban, de nem olyan rossz a helyzet, mint amitől eleinte féltek. Az El-Alnál megszokott szigorú biztonságot például nem alkalmazzák másutt, bár egyre többen panaszkodnak a túlbuzgó amerikai ellenőrzés miatt. Sőt, egyes utasok szerint a repülés kellemesebb lett. Javult a járatok pontossága az Atlanti-óceán mindkét partján. Az európai utasok számára a bejelentkezési idő visszatért a szeptember 11-e előtti állapothoz. Az Egyesült Államokban csak részben ellensúlyozza az ellenőrzés szigorítása által okozott várakozási időt a pontosság. Nem lehet tudni, hogy aznap éppen milyen hosszú lesz a biztonsági sor. A cipőt majdnem mindig le kell venni. Sok a panasz a biztonsági őrök tapintatlan, esetenként durva bánásmódja miatt. A járatok sűrűségének korlátozása kezd enyhülni. Az American Airlines május 2-án a merénylet előtti járatsűrűsége 90 százalékát helyreállítja. A sűrűbb járatoknak áldozatul eshet a pontosság. A normalitáshoz való közeledést jelzi, hogy a Swiss visszatér a fém evőeszközökhöz. A nagy kivételt az amerikai belföldi járatok jelentik, ahol a turistaosztályon négy, az első osztályon két óránál rövidebb repülőúton nem adnak enni. Sok egyéb kisebb megtakarítás is tapasztalható: az italválaszték csökken például. Ismét nő az utasok száma. Sokan úgy vélik, hogy csak a szokásos konjunkturális ingadozásról van szó, de az amerikai repülőterek szigorúbb biztonsága által okozott késések kiszámíthatatlanok.
Frankfurter Allgemeine Zeitung
A vállalatfelvásárlásokat szabályozó új német törvény óta először látszik olyan hatalomváltozás egy vállalatnál, ami nem előzetes megegyezés eredménye. Ha a Barilla és a Kamps között "tészta- és zsemleháború" tör ki, megmutatkozik majd, hogy az új törvény valóban rendezett pályán tudja-e tartani a felvásárló és az áldozat közötti összeütközést. A próbakő az lesz, hogy a széles tulajdonosi struktúrájú düsseldorfi pékvállalat tulajdonosai tisztességes árat kapnak-e részvényeikért, és az a cég, amelyik a kettő közül a társaság vezetését megszerzi, üzleti elképzelésével a legtöbb értéket tudja-e létrehozni. Kérdéses, hogy a határokon átnyúló felvásárlás nem tesz-e szükségessé európai szabályozást, amelyet Schröder kancellár tavaly még megakadályozott. Újra vita lesz arról, hogy a törvénynek nem kell-e a megtámadott igazgatóságot a részvényesek védelmében rövidebb pórázra fognia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.