Húsz éve nem volt olyan alacsony az A kategóriájú, azaz a Fiat Pandához hasonló miniautók járműpiaci részesedése Európában, mint tavaly, ennek a trendnek pedig messzire ható következményei lehetnek nem csak a zöldátállással kapcsolatos fenntarthatósági célokra, de a fogyasztók pénztárcájára is - derült ki a JATO Dynamics adataiból, amit a Bloomberg szemlézett.
Az adatok azt mutatják, míg a miniautók térnyerésük csúcsán az európai autópiac 12 százalékát tudták magukénak, ez a szám tavaly már 4 százalék környékére csökkent - ez a trend pedig az autó-értékesítéseken is látszik, míg a 2009-es csúcson 1,7 millió A kategóriás autót adtak el az öreg kontinensen, addig a tavalyi évben már csak 541 ezer ilyen jármű kelt el Európában.
A szakértők szerint a kisautók visszaszorulása egyrészt annak köszönhető, hogy a gyártók a profitmaximalizálás és a méretgazdaságosság érdekében átálltak a nagyobb, ezáltal az egyre szigorodó autóipari szabályozásoknak is egyre jobban megfelelő járművek, főként a városi terepjárók (SUV) gyártására, nagy mértékben csökkentve ezzel az új miniautó-kínálatot, melyek korábban a fogyasztók pénztárcáinak és a bolygónak is jót tettek,
az SUV-khoz mérten nagyságrendekkel kisebb árcédulájuk és károsanyag-kibocsátásukon keresztül.
A friss adatok szerint napjainkban egy új autó Németországban átlagosan 57 ezer euróba kerül, többe, mint az éves német átlagfizetés, és a trendek Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban is ebbe az irányba mutatnak.
A JATO adatai szerint a kontinensen minden második eladott autó már az SUV-k kategóriájából kerül ki, a kínálat ilyen irányú eltolódása pedig a teljes értékesítés volumenjében is megmutatkozik: a drágább autókat kevesebben engedhetik meg maguknak, így az újautók értékesítése egészében is visszaesett, míg 2019-ben még közel 16 millió jármű kelt el a térségben, tavaly már kevesebb mint 13 millió értékesítést regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.