Számos intézkedést tett a veszteség csökkentése érdekében a mintegy 40 milliárd forintos éves árbevételű Bábolna Rt. vezetése az utóbbi időszakban. Velez Zoltán, a társaság elnöke szerint ezek hatása az idei év első felében már érzékelhető. Az előző év hasonló időszakához képest csaknem egymilliárd forintnyi eredményjavulás tapasztalható, míg a vállalatcsoport szintjén ez meghaladja a 1,5 milliárdot. Tavaly a Bábolna Rt. vesztesége 7,7 milliárd forint volt. Ezzel szemben az idén - három tervezési variációban - 2,8-3,6 milliárd forint negatív eredményt irányzott elő a cégvezetés. E törekvést a csoport tervezett privatizációja is megköveteli.
A magánosítást csak egyben, és megfelelő szakmai háttérrel rendelkező csoporttal, vagy csoportokkal tudja elképzelni a vezetés - közölte az elnök. Bábolna az utolsó, nemzetközi szinten is jelentős agrárvállalat, amely nemzeti értéket képvisel, ezért a privatizációt - amely egyébként a kormány kompetenciája - kellő figyelemmel és szakmaisággal kell végrehajtani - fogalmazott Velez Zoltán.
Az idei évre szóló üzleti terv célkitűzéseinek eléréséhez öszszehangolták a vágóipari termelést és a kereskedelmi rendszert, folyamatosan csökkentették a késztermékkészleteket, javították a termelés hatékonyságát, és a korábbinál hatékonyabb kontrolling rendszert építettek ki. Szeptember 14-én munkába áll a cégnél nyolcvan kezdő szakember, akiket négy hónapon keresztül képeznek majd. E lépések mellett a társaság vezetése a baromfipiac jövőbeli élénkülésével is számol. A tapasztalatok ugyanis azt tükrözik, hogy a szektor túljutott a mélyponton, s most már enyhe javulást mutat a piac.
A cég racionalizálta kereskedelmi tevékenységét, és mind a belföldi, mind az exportpiacon növelni tudta értékesítését. A nyugati országok felé irányuló kivitelnél döntően a libamájnál és más prémium termékeknél számítanak további növekedésre, míg a keleti export a hagyományos vágottbaromfi-termékeknél hozhat javulást. A hazai piacon pedig a továbbfeldolgozott termékekre helyez kiemelt hangsúlyt a társaság. E cikkek értékesítésének támogatására új marketingstratégiát is kialakítottak, amely magában foglalja a vállalat termékeinek újrapozicionálását és az újak piaci bevezetését is. A programot a korábbinál hatékonyabb logisztikai támogatással is megerősítették.
A Bábolna Rt.-nél az üzleti terv célkitűzései mellett fontos szerepet kell kapnia a tőkehelyzet rendezésének és a szakmai indokokkal alátámasztott profiltisztítás folytatásának is - állította az elnök. Hozzátette: a jelenlegi vállalati profil még mindig jóval szélesebb, mint ami egy kizárólag baromfiipari orientációjú élelmiszer-ipari vállalatnál indokolt lenne. A vállalatnál mintegy 40 új termék piaci bevezetését is tervezik. Ugyanakkor számos helyen modernizációs fejlesztésekre is szükség lenne, de a mai pénzügyi helyzet mindössze szinten tartó beruházásokat tesz lehetővé. Technológiai, technikai fejlesztést leginkább a vállalat mezőgazdasági ágazata igényelne. Az élelmiszer-ipari üzemekben pedig a vágó- és a feldolgozóvonalak egyes elemei közötti kapacitásösszhang megteremtése, optimalizálása várat magára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.