Berlinben a napokban 40 európai állam oktatási minisztere vállalt kötelezettséget a kontinensen folyó felsőfokú képzés szerkezetének messzemenő egységesítésére. Az elfogadott reformok révén könnyebben értékelhetővé és egymással összevethetővé kívánják tenni a megszerzett képességeket.
A kétlépcsős ("bachelor" és "master" fokozat, illetve a ráépülő doktoranduszképzés szerinti) felsőoktatási rendszer megtervezésekor az egységes oktatási térség létrehozatalának elképzelése lebegett a tanácskozás szervezőinek szeme előtt. A nyíltan az Egyesült Államokkal szembeni kihívásként megfogalmazott célok révén alkalmassá kívánják tenni az európai diákokat arra, hogy a kutatásokban és az innovációban csúcsteljesítményt érjenek el. A rendszer alapját a diákok nagyfokú mobilitása képezné, amivel együtt járna a megszerzett kreditpontok és az ösztöndíjak határokon át való szabad portálása.
A legkésőbb 2005-ben kezdendő és 2010-ig befejezendő reformok körében mindazonáltal van számos tisztázatlan pont. Az egyik nyitott kérdés az, hogy a "bachelor" fokozat megszerzése automatikusan jogosultságot adjon-e a "master" szint elérését célzó tanulmányok megkezdésére. Mint a Frankfurter Allgemeine Zeitung emlékeztet, a német egyetemek elképzelése szerint a feljebb lépéshez jó eredményeket vagy külön vizsgákat kellene megkövetelni. Kérdéses az is, hogy milyen követelményszintet állapítsanak meg a "bachelor" fokozat teljesítéséhez, erről még konzultációkat kell folytatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.